تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 4, 2020
14:50 چهارشنبه، 14ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109471

علی‌بابا ۲۴ درصد نیروهایش را تعدیل کرد

 
مدیرعامل علی‌بابا در توییتر خود اعلام کرد که این شرکت فعال در زمینه خدمات آنلاین گردشگری، به دلیل مشکلات پیش آمده در ۶ ماه دوم امسال از جمله شیوع ویروس کرونا، قرارداد ۱۸۲ نفر از نیروهای خود را تمدید نکرده است.
 
 مسعود طباطبایی، مدیرعامل علی بابا در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد، خبر داد که این شرکت به دلیل مشکلاتی که در زمینه فعالیت شرکت‌های گردشگری از پاییز امسال تاکنون رخ داده و حالا هم شیوع ویروس کرونا، قرارداد ۱۸۲ نفر از نیروهای خود را تمدید نکرده است. طباطبایی اعلام کرده این شرکت ۷۵۴ نفر نیروی انسانی داشته که بدین ترتیب می‌توان گفت علی‌بابا در پایان امسال حدود ۲۴ درصد از نیروهای خود را تعدیل می‌کند.
 
 
متن بیانیه‌ای که مدیرعامل علی‌بابا در توییتر منتشر کرده و در آن خبر از تمدید نشدن قرار داد ۱۸۲ نفر از نیروهای این شرکت را داده است.
 
علی‌بابا یکی از پلتفرم‌های فعال در حوزه خرید آنلاین بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما است که در روزهای گذشته و پس از شیوع کرونا، گزارش‌های متعددی در زمینه لغو پرواز شرکت‌های هواپیمایی منتشر کرده بود.
 
پیش از این مسعود طباطبایی، مدیرعامل علی بابا درباره تاثیر کرونا بر سفارش بلیط  در گفت‌وگو با پیوست گفته بود: «براساس پیش‌بینی چون در فصلی هستیم که سفر‌ها افزایش پیدا می‌کند پس طبیعتا باید میزان فروش ما نیز افزایش پیدا می‌کرد؛ اما به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از سفرها هم از سمت سیستم هوایی کشور لغو شده و هم از سمت خود مسافران با کاهش ثبت سفارش مواجه بوده‌ایم. طبیعتا این شرایط ما را با کاهش فروش مواجه کرده است.» او گفته بود که در حال‌حاضر شرکت علی‌بابا علاوه بر اینکه با کاهش فروش مواجه شد، با مشکل دیگری یعنی بازگرداندن مبالغ یا استرداد بلیط‌های ثبت شده مسافران از طریق این پلتفرم نیز روبه‌رو است.
 
در این طباطبایی از کاهش ۸۰ درصدی سفرها در روزهای اخیر خبر داده و اعلام کرده است «علی‌رغم میلی باطنی» مجبور به تعدیل نیرو شده است. پیش از این نیز اخبار متعددی از ایجاد مشکلات اقتصادی برای استارت‌آپ‌ها در پی شیوع ویروس کرونا منتشر شده بود. بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین فعال در حوزه گردشگری، تفریحی و سفارش آنلاین غذا در چند روز گذشته اعلام کرده‌اند که با شیوع ویروس کرونا فروش آنها با کاهش قابل توجه‌ای همراه شده است. برخی از این مدیران حتی زیان‌های وارد شده به این کسب‌وکارها در این دوران را بیشتر و عمیق‌تر از خسارت وارد شده در زمان قطعی سراسری اینترنت در آبان‌ ماه اعلام می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.