تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 5, 2020
11:51 پنجشنبه، 15ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109486

نقش چشمگیر فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات در شکست ویروس کرونا

 
دبیر شورای عالی فضای مجازی بر نقش چشمگیر فضای مجازی و اهمیت شبکه ملی اطلاعات در مواجهه، کنترل شیوع و شکست مشکلات جهانی همچون ویروس کرونا در کشور تاکید کرد.
 
، سید ابوالحسن فیروزآبادی گفت: مردم با برقراری ارتباطات و تعاملات خود بر بستر شبکه ملی اطلاعات و بهره مندی از فرصت های فضای مجازی برای مقابله و کنترل ویروس جهانی کرونا نشان دادند که می توان از این فضا برای کاهش ارتباط مستقیم و تعامل چهره به چهره انسان ها برای رفع نیازهای فردی استفاده بهینه کرد.
 
وی با اشاره به این که فضای مجازی زندگی بشر امروز را متحول و به جهانی شدن کمک کرده است، ادامه داد: در جهانی شدن شاهد فراگیری مسائل جدیدی همچون ویروس کرونا هستیم و بر همین اساس لازمه عصر امروز آگاهی و آمادگی برای مواجهه با این مسائل است.
 
فیروزآبادی تاکید کرد: برای مقابله با بیماری های مسری دنیای امروز می توان از قابلیت های فضای مجازی به خوبی بهره برد و در همین راستا باید آنچه که این فضای را شکل می دهد شامل شبکه ملی اطلاعات، سکوها (پلتفرم) و برنامه های موبایل در کشور متناسب برای رفع نیاز مردم ساماندهی شوند تا در شرایط بحرانی کارآمد باشند.
 
وی با بیان این که ارتباطات مجازی شکل جدیدی از ارتباط اقتصادی، پولی، آموزش و دورکاری را بدون اتصال و تماس ایجاد کرده است، تصریح کرد: می توان با تجزیه و تحلیل مطالب فضای مجازی که به صورت تعاملی بین کاربران در شبکه ها و رسانه های اجتماعی برقرار است، از مشکلات موجود برای مقابله با این بیماری در کشور مطلع شد و در جهت رفع این اشکالات عمل و همچنین از ایده ها و پیشنهادات همه مردم حتی در قالب مطالب طنز در نحوه مبارزه و کنترل این بیماری، استفاده کرد.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر شاهد ضریب نفوذ مناسب شبکه های اجتماعی داخلی در کشور بوده و همین امر باعث شده آموزش های مناسب و اخبار صحیح از منابع رسمی در اختیار آنها قرار گیرد.
 
وی گفت: امیدوارم بتوانیم از بانک های بزرگ اطلاعاتی کشور که در آنها نحوه و مقابله انتشار این ویروس قابل ساماندهی است بهره برده و تشخیص، مقابله و کنترل این بیماری و حتی مشابه آن در آینده گسترش یابد و بتوانیم در سال های آتی در سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی، شاهد اخبار بهتر و فضای مثبت تری در کشور برای نوید پروژه های جدید در این حوزه باشیم و استقلال کشور را درحوزه فضای مجازی اعلام کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.