تلفن همراه

فناوری

گوشی

March 7, 2020
11:36 شنبه، 17ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109535

اپل به دنبال تولید آیفونی بدون ناچ اما مجهز به قابلیت فیس آیدی

 
طبق آخرین گزارش‌ها، اپل در حال کار روی فناوری جدیدی برای دوربین گوشی‌های آیفون خود است که می‌تواند میزان حاشیه بالایی نمایشگر و یا همان ناچ را تا حد زیادی کاهش دهد و در عین حال، قابلیت فیس آیدی را نیز حفظ کند.
 
تاکنون شرکت‌ها، راهکارهایی متفاوتی را برای از میان برداشتن ناچ امتحان و ارائه کرده‌اند. برای مثال، تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی مشغول توسعه فناوری جدیدی برای تعبیه دوربین زیر نمایشگرها هستند که البته تاکنون، چند شرکت نمونه‌های اولیه این فناوری را معرفی کرده‌اند.
 
اگر اپل به سمت استفاده از این فناوری روی بیارود، در آینده شاهد استفاده از تمامی‌سنسورهای فیس آیدی زیر نمایشگر گوشی‌های آیفون خواهیم بود. اما به نظر می‌رسد که اپل در حال تحقیق روی فناوری جدید و البته متفاوتی است که نیاز به چنین نمایشگرهای پیشرفته‌ای ندارد.
 
در این فناوری، اپل قصد دارد از نوع جدیدی از سیستم دوربینی استفاده خواهد کرد که در دل برخی گوشی‌ها همانند گلکسی اس20 اولترا بکار رفته؛ اما با این تفاوت که شیوه بکارگیری این سیستم، متفاوت است.
 
در همین رابطه اخیرا Max Weinbach با انتشار گزارشی نوشت اپل قصد دارد تا قطعات فیس آیدی را در دل سیستم لنز پریسکوپ جای دهد. این کار باعث می‌شود تا این شرکت بتواند بدون نیاز به حذف فیس آیدی، حاشیه بالایی نمایشگر (ناچ) را به کمترین حد برساند.
 
تاکنون برخی از تولیدکنندگان اندرویدی همانند اوپوف سامسونگ و هواوی از دوربین‌های پریسکوپ برای ارتقای قابلیت زوم اپتیکال و دیجیتال در گوشی‌های خود بهره گرفته‌اند. گلکسی اس20 اولترا، جدیدترین محصول است که به لنز پریسکوپ مجهز شده است.
 
طبق آخرین شنیده‌ها، فناوری جدید اپل احتمالا در گوشی‌های 2020 اپل تعبیه نخواهد شد و شاید در گوشی‌های 2021 و یا حتی مدل‌های بعد از آن، شاهد تولید آیفونی مجهز به فیس آیدی، اما بدون ناچ باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.