اپراتورها

تلفن همراه

March 8, 2020
12:01 یکشنبه، 18ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109567

همزمان با فراگیری بحران کرونا؛ ظرفیت شبکه همراه اول ٢٠ درصد ارتقا یافت

معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با بیان اینکه شیوع کرونا نتوانست بحرانی برای شبکه ارتباطی کشور ایجاد کند، گفت: در یکی ـ دو هفته اخیر ظرفیت شبکه را ٢٠ درصد ارتقا داده‌ایم.
 
مرتضی طاهری‌بخش معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول درباره شرایط اخیری که شیوع ویروس کرونا در کشور رقم زده و تأثیری که بر شبکه‌های ارتباطی داشته است، اظهار داشت: طبیعتا با شیوع این ویروس و اقدامات پیشگیرانه‌ای که به وسعت زیاد در کشور صورت گرفت، برندهای اقتصادی و بنگاه‌هایی که ظرفیتش را داشتند طرح‌هایی نظیر «دورکاری» را جهت تشویق در خانه ماندن برای پرسنل خود کلید زدند که در نهایت ترافیک شبکه اپراتورها را بالا برد.
 
معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با تأکید بر اینکه با تشویق مردم به دورکاری میزان ترافیک شبکه به اندازه‌ای رشد کرد که مجبور به اقدامات توسعه‌ای شدیم، گفت: با بالا گرفتن بحث شیوع کرونا و استارت طرح‌های دورکاری در کشور، تصمیم گرفتیم تمامی برنامه‌های توسعه‌ای که برای نیمه اول سال ١٣٩٩ در نظر داشتیم را ظرف یکی دو هفته اخیر انجام دهیم و ظرفیت شبکه را تا ٢٠ درصد ارتقا دهیم.
 
وی خاطر نشان کرد: در این مدت زمان یکی دو هفته اخیر و بر سر توسعه ظرفیت‌های شبکه از جمله لینک‌های سمت اینترنت، کر (Core) شبکه و سایت‌های رادیویی در نقاطی که دچار مشکل بودیم، بیش از ٢٠٠ نفر در بامداد و به شکل دورکاری، پای کار بودند تا مشترکان دچار تجربه بد در مقوله کیفیت سرویس‌ها نشوند.
 
طاهری‌بخش همچنین درباره ارتباط این فعالیت‌ها با عملیات اجرایی فاز ٨ توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران نیز تصریح کرد: توسعه این فاز به شکل منظم طی جلسات ویدئو کنفرانس با تمامی استان‌ها برگزار می‌شود؛ در این مدت اخیر هم با فعالیت‌های مرتبط با این فاز، توانستیم از بحرانی که کرونا (افزایش میزان مصرف کاربران از سرویس‌های مخابراتی) می‌توانست برای شبکه ایجاد کند عبور کنیم و وضعیت را به حالت قبل از دوره اعلام شیوع کرونا بازگردانیم.
 
وی ادامه داد: اکنون وضعیت به گونه‌ای است که حتی بستر فنی بسیار آماده‌ای برای ارائه محتوای آموزشی مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی داریم و شبکه نیز به صورت مداوم در حالت مانیتورینگ است تا خللی در بحث خدمت‌رسانی به مردم عزیز کشورمان ایجاد نشود.
 
معاون شرکت ارتباطات سیار ایران تأکید کرد: برنامه فاز ٨ توسعه طبق تعهدات استان‌ها در حال انجام است و با هیچگونه خللی مواجه نشده است؛ حتی به جرأت می‌توان گفت که تیم‌های مربوطه شامل بیش از ١٠٠٠ نفر در همین یکی دو هفته اخیر از طریق دورکاری و برگزاری جلسات ویدئو کنفرانسی شبکه را نگهداری و مدیریت کردند و به اندازه یکی دو ماه کار حضوری فعالیت انجام داده‌اند.
 
طاهری‌بخش با بیان اینکه نگاه‌مان به همراه اول به عنوان یک اپراتور ملی است که باید در مواقع ضروری و بحران در کنار مردم باشد، گفت: این موضوع به ارزش سازمان تبدیل شده و از این جهت، در تمامی مواقع خود را مکلف به خدمت‌رسانی می‌دانیم؛ مصداق این ادعا در توسعه‌های هدفمند چهار پنج سال اخیر است که زیرساخت قدرتمندی را برای اولین اپراتور ارتباطی کشور به ارمغان آورده و در حال سرویس‌دهی در پهنه کل کشور به تمامی مردم ایران زمین است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.