تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 9, 2020
11:32 دوشنبه، 19ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109595

تعلیق مسافرت‌ کارمندان گوگل و آمازون به خاطر شیوع کرونا

این طور که خبرگزاری بیزینس اینسایدر گزارش داده است شرکت گوگل به دلیل شیوع ویروس کرونا از کارمندان خود خواسته است از مسافرت به کشورهای ایران، ایتالیا، ژاپن و کره جنوبی جلوگیری کنند. همزمان با این اتفاق سخنگوی آمازون گفت این نشرکت از کارمندان خود درخواست کرده است تمام سفرهای غیرضروری خود حتی داخل مرزهای آمریکا را معلق کنند.
هر دو شرکت مذکور پیش از این سفر کارمندان خود به کشور چین را ممنوع اعلام کرده بودند و گوگل در پایان ماه ژانویه به صورت موقت تمامی دفاتر خود در کشور چین را تعطیل کرد.
 
 
یکی از کارمندان گوگل در شهر زوریخ سوئیس در آخرین آزمایش‌های صورت گرفته به ویروس کرونا مبتلا شد و سخنگوی این شرکت هم اتفاق مذکور را تایید کرد. سخنگوی گوگل با انتشار یک پست الکترونیکی در این خصوص توضیح داد: «تا پیش از آنکه علایم مثبت بیماری مشخص شود آنها در دفتر شهر زوریخ برای دوره زمانی محدود فعالیت می‌کردند.»
«دِیو کلارک» معاون شرکت آمازون با ارسال یک پست الکترونیکی در این خصوص گفت کارمندان آنها دستکم تا پایان ماه آوریل نباید هیچ گونه جلسه که نیازمند مسافرت است را تشکیل دهند. این کمپانی یکی از بزرگترین شرکت‌هایی محسوب می‌شود که بیشترین سفر هوایی را دارد. هزینه مسافرت‌های کاری کارمندان آمازون در سال 2017 میلادی بیش از 220 میلیون دلار برآورد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.