اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

March 10, 2020
11:31 سه شنبه، 20ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109642

تجهیز ناوگان تاکسی‌های اینترنتی به اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا

شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ برای مقابله با گسترش ویروس کرونا، اقدام به ضدعفونی کردن خودروهای سواری، موتور و وانت‌های این شرکت در ۶ شهر ایران کرده است. این شرکت در اقدامی دیگر، از امروز (۱۹ اسفندماه)به مدت سه روز اقلام بهداشتی را در ۶ شهر شیراز، مشهد، اصفهان، کرج، قم و رشت توزیع می‌کند. همچنین شرکت تپسی هم اعلام کرده که  بسته‌های بهداشتی پیشگیری از گسترش ویروس کرونا را در میان سفیران خود توزیع کرده است.
 
گسترش ویروس کرونا سبب شده که کسب‌وکارهای بسیار از جمله تاکسی‌های اینترنتی با بحران اقتصادی مواجه شوند. کاهش ترددهای شهری در مدت زمان بیش از دو هفته گذشته توانسته این کسب‌وکارها را تحت تاثیر خود قرار دهد. با این شرایط حالا مدیران تاکسی‌های اینیترنتی برای مقابله با این ویروس و حمایت از ناوگان خود اقدام به توزیع کالاهای بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا و ضدعفونی کردن ناوگان خودروهایشان کرده‌اند.
 
روابط عمومی اسنپ اعلام کرد که از امروز(۱۹ اسفندماه)، ون‌هایی با لوگوی اسنپ در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان، قم و شیراز برای ضدعفونی کردن ناوگان اسنپ (شامل سواری، موتور و وانت) مستفر می‌شوند. در این طرح که به مدت ۱۰روز اجرا می‌شود، دو پرسنل با لباس فرم اسنپ زیر نظر یک سرپرست تمامی فضای داخلی و خارجی خودروهای سواری، موتورها و وانت‌های اسنپ را ضدعفونی می‌کنند و در نهایت هم برچسب «سفر به سلامت» را روی وسیله نقلیه ضدعفونی‌شده می‌چسبانند.
 
همچنین، اضافه کردن گزینه «عدم رعایت اصول بهداشتی» به بخش امتیازدهی اپلیکیشن اسنپ یکی دیگر از اقدامات این شرکت برای مقابل با گسترش ویروس کرونا است. مسافران در صورتی که احساس کردند دستورالعمل‌های بهداشتی در خودرویی که در حال سفر با آن هستند رعایت نشده، می‌تواند با استفاده از این گزینه پشتیبانی اسنپ را در جریان بگذارد.
 
روابط عمومی شرکت تپسی نیز به نقل از هومن دمیرچی، مدیر عملیات تپسی، اعلام کرده که در این زمینه اقدام به پیاده‌سازی پروتکل‌های بهداشتی‌ کرده‌اند. در این زمینه دمیرجی توضیح می‌دهد: «با توجه به اهمیت تلاش همگانی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ما نیز در تپسی تلاش کرده‌ایم تا با توزیع اقلام بهداشتی، ارائه نکات آموزشی و بهداشتی به سفیران تپسی، راه‌اندازی خط  ویژه تماس سفیران با کارشناسان برای پاسخ به سوالات بهداشتی آنها، سفرهای امن‌تری در شرایط فعلی فراهم کنیم.»
 
دمیرچی در ادامه از همکاری شرکت اکتیو برای تامین ژل‌های ضدعفونی‌کننده ناوگان این تاکسی اینترنتی خبر داد و گفت: «با کمک این شرکت، بسته‌ای از اقلام بهداشتی شامل ژل ضد عفونی، دستکش و پروتکل بهداشتی راننده/مسافر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تهیه شده است که از دوشنبه (۱۹ اسفندماه) بین سفیران تپسی در تهران توزیع شده است. همچنین تلاش می‌کنیم تا در سایر شهرها نیز اقدام مشابهی انجام دهیم.»
 
او یکی دیگر از اقدامات تپسی را راه‌اندازی خط ویژه تماس با کارشناسان برای سفیران عنوان دانست و توضیح داد: «تمامی سفیران تپسی می‌توانند در صورت نیاز به مشاوره بهداشتی، با شماره همراه فعالشان در تپسی، از ساعت 9 صبح تا 5 عصر با شماره ۴۱۶۳۰۶۳۰ تماس بگیرند و از این طریق به کارشناسان ارتباط داده شوند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.»
 
به گفته معاون عملیات تپسی، در دو هفته گذشته با توجه به توصیه مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر کاهش تردد در شهرها و ماندن در خانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، میزان سفرهای شهری و در نتیجه سفر با تاکسی‌های اینترنتی کاهش یافته است.
 
پیش‌ از این، باشگاه رانندگان اسنپ اعلام کرده بود که اقدام به توزیع ملزومات بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا می‌کند. مرحله اول این طرح، توزیع رایگان بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش یک‌بار مصرف و برگه آموزشی نحوه استفاده به کاربران راننده بود که به مدت یک هفته در تهران اجرا شد. مرحله دوم ضدعفونی کردن خودروهای اسنپی با استفاده از ون‌هایی با لوگوی اسنپ بود که از امروز(۱۹ اسفندماه) این حرکت آغاز شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.