تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 14, 2020
14:39 شنبه، 24ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109760

ویروس کرونا تمامی فروشگاه‌های اپل در خارج از چین را به تعطیلی کشاند

 
 
تنها ساعاتی پس از اعلام برگزاری کنفرانس بین‌المللی توسعه‌دهندگان اپل به صورت آنلاین، این کمپانی تمامی اپل استور‌های خارج از چین را به مدت ۱۳ روز و تا تاریخ ۸ فروردین، تعطیل خواهد کرد.
 
در نتیجه این تصمیم، تمامی اپل استور‌های فیزیکی که خارج از چین قرار دارند، تا ۸ فروردین تعطیل خواهند شد. همچنین اپل به تمامی کارکنان خود ابلاغ کرده است که در صورت امکان از خانه کار کنند. کمپانی کالیفرنیایی در نظر دارد تا ۱۵ میلیون دلار برای بازیابی فروشگاه‌های خود کنار بگذارد. تیم کوک مدیرعامل اپل در توییتر گفته است:
 
ما هر کاری که از دستمان بربیاید تا از شیوع ویروس کرونا در محل کارمان جلوگیری کنیم، انجام خواهیم داد.
 
اپل همچنین به تمامی کارمندان ساعتی خود ابلاغ کرده است که حقوق آن‌ها پرداخت خواهد شد و تعطیلی اپل استور‌ها تفاوتی در پرداختی‌های آن‌ها ندارد. تیم کوک می گوید:
 
تجربه‌ای که از چین یاد گرفته‌ایم، به ما یاد می‌دهد که بهترین راه‌حل را برای پاسخ دادن به این معضل جهانی پیدا کنیم. یکی از این تجربه‌ها که پیدا کردن بهترین راه برای کاهش خطرات انتقال ویروس کروناست، افزایش فاصله از افراد دیگر است..
 
در پی تعطیلی این فروشگاه‌ها، بسیاری از کاربران در رابطه با پشتیبانی از محصولات خود نگران شده‌اند، ولی اپل می‌گوید که فروشگاه‌های آنلاین همچنان باز خواهند بود و در این بازه ۲ هفته‌ای، کاربران می‌توانند از پشتیبانی آنلاین برخوردار شوند. کمپانی کالیفرنیایی برای آن دسته از کارمندانی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا نتوانستند به صورت معمولی کار کنند، مرخصی پزشکی با حقوق در نظر گرفته است.
 
مدیرعامل این کمپانی همچنین می‌گوید که به دنبال اجرای سیاست ساعات کاری منعطف است که نسبت به جایگاه هر فردی متفاوت خواهد بود. در کنار راه‌حل‌های فوق، مراکز غربال‌گری و چک دمای بدن در تمامی دفاتر این کمپانی مستقر خواهد شد. او در آخر عنوان می‌کند:
 
هیچ شکی در چالش‌برانگیز بودن این شرایط وجود ندارد. ما هنوز با قطعیت نمی‌دانیم که چه خطری ما را تهدید می‌کند، ولی انسانیت و تعهدی که در سراسر جهان دیده‌ام، من را تحت تاثیر قرار داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.