تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 16, 2020
11:32 دوشنبه، 26ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109827

گزارش سال ۹۸ آپارات منتشر شد

رشد ۱۲۰درصدی بارگذاری ویدیو و رسیدن به رتبه ۸۰ الکسا
 
 
بیش از ۱۰سال از تاسیس سایت اشتراک ویدیو یا UGC آپارات می‏گذرد.  از سال ۱۳۹۸سایت های اشترک ویدیو بی‏شماری فعالیت کردند، اما تعداد کمی از این سایت‏ها  ماندگار شدند یا اطلاعات آماری و ارقامی خود را رسانه‏ای کردند. با پیشرفت تکنولوژی و رشد کسب و کارهای دیجیتال، بررسی‌ دقیق آمار و سنجش رفتار کاربران برای روشن تر شدن مسیر آینده اهمیت پیدا می‏کند که آپارات نیز در همین راستا گزارش آماری سال ۹۸ را منتشر کرده است.
 
آپارات در گزارش پایان سال، از نگاه آمار و ارقام به تحلیل رفتار کاربران و تغییرات این UGC پرداخته‏ ‏است. از جمله اطلاعات این گزارش می‏توان به رتبه زیر  ۱۰۰ الکسا، تعداد کاربران، درصد تماشای ویدیو‏ها، میانگین تعداد نمایش موفق ویدیو در یک روز، کسب درآمد و … اشاره کرد. داده­هایی که روند رشد آپارات را در یک سال نشان می‏دهند و ثابت می­کند این پلتفرم هر روز در تلاش است تا خود را به روز و  بدون توقف با دنیا رقابت کند.
 
آپارات در پایان امسال موفق شده است جایگاه ۸۰ الکسا را بدست آورد و لقب تنها سایت ایرانی به جهت تجربه رتبه زیر ۱۰۰ الکسا را از آن خود کند. همچنین در کنار این موفقیت جهانی، رتبه نخست بین تمام سایت‏های ایرانی هم متعلق به آپارات است.  بیش از ۱۸۰میلیون دقیقه نمایش روزانه موفق ویدیو و ۳۶ میلیون مخاطب ماهانه منحصر به فرد که جمعیتی به اندازه کشور مراکش را در بر می­گیرند، دو آمار مهمی هستند که آپارات در گزارش سال ۹۸ منتشر کرده است.
 
 
همچنین در سال ۹۸ کاربران آپارات پنج میلیون و ۴۱۱ هزار و ۱۰۶ ویدیو آپلود کرده‏اند، که این رقم نشانگر روند رشد و ارتباط کاربر‏ها در آپلود و تماشای ویدیو را نشان می‏دهد. طبق این آمار میزان آپلود ویدیو در آپارات نسبت به سال ۱۳۹۷رشد بالای ۱۲۰ درصد داشته است.
 
 
 
در بخش گیم استریم، بیش از ۳۵۰۰ نفر از ظرفیت‏های زیر ساخت آپارات استفاده و با رفتارشان پنج بازی محبوب دنیای استریم را رتبه­بندی کرده­اند. اهمیت این آمار به اندازه­ای است که به  صاحبان صنعت گیم کمک می‏کند تا سلیقه مخاطب را بشناسند و متناسب با ظرفیت‏های کاربران به اهداف خود نزدیک شوند.

رفتار شناسی کاربران در جستجوی افراد و کاراکترها هم در آپارات بسیار جالب است. در سال ۹۸ در قسمت جستجوی آپارات، کاربران از بین خواننده­ها بیشتر در جستجوی محسن ابراهیم زاده، از بین بازیگران مرد بیشتر در جستجوی مهران مدیری، از بین بازیگران زن مهناز افشار، از بین شخصیت­های سیاسی علی‏اکبر رائفی پور، در بین ورزشکاران کریستیانو رونالدو، در بین مداحان محمود کریمی و در بین شخصیت­های کارتونی در جستجوی باب اسفنجی بوده­اند.

همچنین این گزارش که در قالب اینفوگرافی منتشر شده است، اطلاعات فنی مهمی  از جمله تقسیم پهنای باند آپارات در بین اپراتورهای اینترنتی و نیز تناسب درصد تماشای ویدیوها بر اساس زمان ویدیو را بیان کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.