اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

March 22, 2020
11:47 یکشنبه، 3ام فروردینماه 1399
کد خبر: 109992

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران: ضریب نفود اینترنت در این استان بیشتر از میانگین کشور است/ 530 کیلومتر فیبر نوری روستایی کشید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با اشاره به اینکه این استان از لحاظ زیرساخت ها و شاخص های حوزه ICT همواره جز استانهای پیشرو درکشور است، گفت: تمام 58 شهر استان از پوشش 4G برخوردار هستند و تمام روستاهای استان نیز حداقل دارای یک خط ارتباطی هستند.
مرتضی کبیری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با تاکید بر استقبال مشترکان از خدمات و سرویس های تلفن همراه طی سال های اخیر، ضریب نفوذ تلفن همراه در استان را 147 درصد اعلام کرد و گفت: از مجموع هفت میلیون و 255 هزار سیم کارت ارائه شده به مشترکان بیش از چهار میلیون و 846 هزار سیم کارت در سطح استان فعال است.
وی افزود: ضریب استفاده از اینترنت در خانوارهای این استان 1.6 درصد نسبت به میانگین کشوری بیشتر است و این درحالی است که در حال حاضر بیش از دو میلیون و 960 هزار نفر از هم مشترکان استانی های  هستند که ضریب نفوذ  88 درصدی را در این استان رقم زده است.
کبیری با اشاره به نصب 1793 سایت نسل دو، 1763 سایت نسل سوم و 1424 سایت نسل چهارم در سطح شهرها و روستاهای مازندران افزود: یکی از مهمترین مشکلات طی سال های اخیر در این حوزه، عدم پوشش مناسب تلفن همراه در روستاهای بالادست و کوهستانی بود که به علت شرایط جغرافیایی و برخورداری از پهنه های سرسبز، خوش آب و هوا و گردشگرپذیربودن، همواره میزبان مسافران زیادی در طول سال است که ارائه سرویس ها و خدمات باکیفیت حتی در دورترین نقاط روستایی این استان جز مطالبات مردمی بوده که در به همین منظور از مهمترین اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان نصب سایت های جدید تلفن همراه در مناطق روستایی در قالب طرح USO بوده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران ادامه داد: در سال جاری11 سایت جدید در مناطق روستایی که تاکنون از خدمات مناسب ارتباطی برخوردار نبودند نصب و راه اندازی شد که بهینه سازی کیفیت سرویس 30 روستا را به همراه داشت و 25 سایت دیگر نیز در دست اقدام است.
وی افزود: از احداث بیش از 530 کیلومتر فیبر نوری در روستاهای بالادست استان با هدف ارائه تکنولوژی نسل جدید خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم انجام شده و این طرح امسال در استان اجرا می شود.
کبیری با اشاره به پایداری 99 درصدی شبکه ارتباطی در روز انتخابات، گفت: تحقق این امر را نشات گرفته از تلاش های شبانه روزی کارکنان حوزه ارتباطات و مخابرات در ایام انتخابات عنوان کرد و افزود: با تمهیدات و اقدامات انجام شده، هیچ گونه قطعی و اختلالی را در سطح زیرساخت های ارتباطی در حین فرآیند انتخابات در استان شاهد نبودیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.