اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 23, 2020
12:10 دوشنبه، 4ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110019

سرویس‌های پخش آنلاین فیلم و سریال: فشار بر اینترنت زیاد بود، کیفیت را پایین آوردیم

پلت‌فرم های استریم آنلاین محتواهای ویدئویی همچون نتفلیکس، یوتیوب، آمازون و اپل به منظور کاهش فشار بر شبکه اینترنت، کیفیت و حجم فیلم های خود را کاهش داده اند.
 
 همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا، کشورهای مختلف جهان با اعمال قرنطینه و اجرای محدودیت های جدی در عبور و مرور شهروندان از آنها درخواست و تقاضا کرده اند که به هیچ عنوان سفر و تعددهای غیرضروری درون و برون شهری نداشته باشند و در خانه بمانند تا به قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس خطرناک و مرگبار کمک کنند.
 
یکی از بزرگترین سرگرمیهای شهروندان در کشورهای مختلف در مدت زمان خانه ماندن، بدون شک استفاده از اینترنت و پلتفرم های پخش آنلاین فیلم و سریال و محتوای ویدئویی همچون نتفلیکس، یوتیوب، آمازون و اپل به شمار می رود.
 
حالا از آنجایی که استفاده کاربران از این سرویس ها به طور همزمان و گسترده‌ای به شدت افزایش پیدا کرده، این شرکتها اعلام کرده اند که به منظور کاهش فشار بر شبکه جهانی اینترنت، قصد دارند که کیفیت و حجم محتوای استریم های ویدئویی خود را بکاهند تا تمامی کاربران به خصوص در اروپا که هم اکنون تبدیل به مرکز شروع بیماری کووید-۱۹ شده است، بدون هیچ مشکلی بتوانند در خانه خود به مشاهده و تماشای محتوای ویدیویی آنلاین بپردازند.
 
سخنگوی نتفلیکس در مصاحبه‌ای در این خصوص خاطرنشان کرد: شرکت ما تصمیم گرفته است تا بیت ریت محتوای استریم را به مدت ۳۰ روز در سراسر اروپا کاهش دهد و بدین ترتیب انتظار می رود که این تصمیم، ترافیک پلتفرم نتفلیکس را به میزان ۲۵ درصد در همه شبکه های اروپایی به کیفیت خوب و قابل قبولی را برای همه کاربران کاهش و نمایش دهد.
 
یوتیوب نیز که هم اکنون بزرگترین سرویس اشتراک ویدئو در جهان به شمار می رود ، یک روز پس از نتفلیکس اعلام کرد که با اقدام و تصمیمی مشابه، قصد دارد کیفیت محتوای ویدیویی خود را به خصوص در اروپا به طور موقت به کیفیت استاندارد و قابل قبول کاهش دهد.
 
آمازون و اپل نیز با انتشار بیانیه های جداگانه ای از کاهش کیفیت محتوای استریم خود به خصوص در کشورهای اروپایی خبر داده اند. به عنوان مثال سخنگوی شرکت آمازون در گفت وگویی با گزارشگر گاردین گفت: از آنجایی که تعداد کاربران خانگی به علت شیوع گسترده ویروس کرونا به شدت افزایش پیدا کرده است، مدیریت دقیق سرویس ها و اپراتورهای مخابراتی از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیدا کرده است، بدین ترتیب سرویس Prime Video راهکار هایی برای کاهش فشار بر شبکه اجرا کرده و در همکاری کامل با مقامات محلی و آپارات اور های سرویس دهنده اینترنتی است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.