بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 23, 2020
13:00 دوشنبه، 4ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110035

استراتژی سافت بانک برای جلوگیری از سقوط بیشتر ارزش سهام

 
 
شرکت سرمایه‌گذاری سافت بانک  Softbank بخشی از دارایی‌های خود به ارزش ۴۱ میلیارد دلار را به فروش می‌رساند تا بتواند با پول آن جلوی سقوط ارزش سهامش را بگیرد و بخشی از بدهی‌هایش را بازپرداخت کند.
 
این شرکت سرمایه‌گذاری که صاحب سهام ارزشمندترین استارتاپهای تکنولوژی در جهان است گفته است که ۱۸ میلیارد برای خرید سهام خودش در بازار سرمایه اختصاص می‌دهد. سهام این شرکت با سقوط ارزش سهام به شدت سقوط کرده است.
 
این شرکت ژاپنی گفته است که بخش دیگری از پول به دست آمده را صرف بازپرداخت بدهی‌هایش می‌کند.
 
به گفته ماسایوشی سان مدیرعامل این شرکت، کاهش بدهی‌ها باعث ایجاد بالانس در وضعیت مالی این شرکت در دوران سقوط بازارهای مالی است.
 
بلافاصله بعد از اعلام برنامه سافت بانک برای خرید سهامش، ارزش آن در بورس افزایش یافت
ارزش سافت بانک تا قبل ازا ین اقدام حدود ۵۰ درصد کاهش یافته بود. حالا و با این استراتژی سهام سافت بانک ۱۹ درصد رشد کرده است.
 
سافت بانک قصد دارد تا ۴۵ درصد ارزش سهامش را در بازار سرمایه دوباره سهام بخرد.
 
سافت بانک هنوز نگفته قصد دارد کدام بخش از دارایی‌هایی خود را به فروش برساند. این شرکت دارای سهام ارزشمندی از شرکت علی بابا چین و همچنین بخش اعظم سهام یک اپراتور مخابراتی ژاپنی است که در بورس توکیوست.
 
این شرکت سرمایه‌گذاری سال گذشته هم به دنبال سروصدای ایجاد شده پیرامون کشته شدن جمال خاشقچی با افت سهام ۲۰ میلیارد دلاری روبه رو شد اما به تدریج توانسته بود بر این مشکل غلبه کند.
 
سافت تا قبل از بحران کرونا آنقدر موفق بود که به دنبال سرمایه‌گذاری در صندوق دوم سرمایه‌گذاری خود ویژن فاند ۲ بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.