تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 24, 2020
13:17 سه شنبه، 5ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110059

10 رویداد دنیای تکنولوژی که امروز باید بدانید

این گزارش مربوط به مهمترین اخبار دنیای تکنولوژی است که امروز باید بدانید.
 
1- هکرها در طول دوره زمانی پاندمی ویروس کرونا تلاش کردند با حملات سایبری به منظور دسترسی به اطلاعات مسوولان سلامت به سازمان بهداشت جهانی نفوذ کنند. فلاویو آگیو، مدیر ارشد امنیت اطلاعات WHO در این باره گفته است که هویت هکرها مشخص نیست اما تلاش های آنها ناموفق بوده است.
 
2- میلونرهای دنیای تکنولوژی شامل تیم کوک، ایلان ماسک و مارک زاکربرگ برای مبارزه با کووید 19 قول تامین 18 میلیون ماسک را دادند. خرید هراس آور بدین معنی است که حتی برای بیمارستان ها هم کمبود ماسک وجود دارد به قدری که مرکز پیشگری و کنترل بیماری ها هفته پیش اعلام کرد که کارکنان مراقبت های بهداشتی باید از روسری یا سربند به عنوان آخرین راه حل استفاده کنند.
 
3- مایکروسافت کنفرانس شرکای خود را به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا لغو کرد. این تصمیم به دنبال لغو قبلی کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت اتفاق افتاد که به یک رویداد آنلاین تبدیل شد.
 
4- تحویل مرسولات عمده از سوی آمازون تا زمانی که تمرکز این کمپانی روی ویروس کرونا است، به تعویق خواهد افتاد. تحویل سفارش های غیرضروری مشتریان این شرکت طی دوره پاندمی ویروس کرونا حداقل تا یک آینده به تعویق خواهد افتاد.
 
5- واحد املاک و مستغلات SoftBank به دلیل تاثیر کرونا روی بازار مسکن، 15 درصد از کارکنان خود را تعدیل کرد. با بررسی ایمیلی که به کارکنان این شرکت ارسال شده، سایر اقدامات در نظر گرفته شده برای کاهش هزینه ها شامل 25 درصد کاهش حقوق تیم اجرایی و کاهش حقوق رابرت رافکین، مدیرعامل این شرکت به صفر دلار است.
 
6- ایلان ماسک برای کمک به بیمارستان های کالیفرنیا که درمان بیماران کووید 19 را برعهده دارند، یک هزار دستگاه تصفیه هوا تحویل داد. ماسک پیش از این شدت اهمیت پاندمی ویروس کرونا را دست کم گرفته بود اما هفته پیش اعلام کرد که اگر کمبودی وجود دارد، کارخانه های او نسبت به تولید دستگاه های تصفیه هوا اقدام خواهند کرد.
 
7- مدیرکل فروشگاه آمازون در شهر اوکلاهاما روز گذشته با ارسال پیام صوتی به تمام کارکنان این فروشگاه از ابتلای یکی از کارکنان مرکز اجرایی به ویروس کرونا خبر داد. آمازون در حال همکاری با یکی از دپارتمان های محلی سلامت است تا مشخص شود این اتفاق چه تاثیری روی دیگر کارکنان دارد.
 
8- درحالی که شرکت های نوپا با تعدیل نیروی انسانی و کمبود نقدینگی مواجه شده اند، استارتاپ Farewill با افزایش تقاضا برای سرویسش مواجه شده و به دنبال استخدام کارکنان بیشتر است.
 
9- صاحبخانه های Airbnb بخاطر اینکه این شرکت اجازه داده است که میهمانان بخاطر بحران ویروس کرونا رزروهایشان را لغو کنند، عصبانی هستند. بسیاری از آنها معتقدند که با تغییراتی که Airbnb اعمال کرده است، کسب و کار آنها به شدت آسیب خورده است. برخی از آنها می گویند بدون درآمد از Airbnb تنها چند ماه می توانند دوام بیاورند چراکه بخش عمده ای از درآمدشان را از این طریق به دست می آوردند.
 
10- آمازون فیلم و سریال های رایگان ویژه کودکان ارایه داده است تا خانواده ها تا زمان شکست ویروس کرونا در خانه بمانند. سریال ها و فیلم های این شرکت به صورت رایگان از طریق سرویس Amazon's Prime Video در دسترس هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.