تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گجت

گوشی

March 24, 2020
14:51 سه شنبه، 5ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110067

معرفی بهترین گجت‌های سال

اگر بخواهیم سال گذشته را یک مرور اجمالی کنیم فارغ از اینکه در حوزه فناوری‌ اطلاعاتش چه رویدادهایی به وقوع پیوست، باید نگاهی نیز به ابزارهای فناورانه‌اش بیاندازیم. ابزارهایی که کارکردشان بیش از پیش از شکل تکنولوژیک صرف خارج می‌شود و هر روز بیش از پیش وارد زندگی روزمره افراد می‌شود. اگر روزی گوشی موبایل یا ساعت، ابزاری با یک کارکرد مشخص بودند؛ امروز هر کدام به نوعی وارد زندگی ما شده‌اند و به‌گونه‌ای زندگی ما را تغییر داده‌اند.
 
از نظر من بهترین روش برای انتخاب ابزارهای مختلف نگاه کردن به جیبمان یا همان بودجه‌ای است که برای خرید یکی از تجهیزات دیجیتالی در نظر گرفته‌ایم. مهم نیست که کارایی ابزار مورد نظرمان از قبیل لپ‌تاپ یا گوشی‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی چقدر خوب است یا در کدام رده قرار دارد مهم این است که چقدر پول داریم. البته همه نیز به این شکل فکر نمی‌کنند، بسیاری از افراد ابزاری را انتخاب می‌کنند، بعد برای داشتن آن وسیله سعی می‌کنند پول مناسب آن را تهیه کنند. حال ببینیم کدام یک از ابزارها طی سال گذشته طرفدار بیشتری داشته است.
 
لپ‌تاپ‌های مثال زدنی
این روزها بسیاری از افراد معتقدند که گوشی‌های هوشمند به سادگی می‌توانند جایگزین لپ‌تاپ‌ها شوند. اما واقعیت این است که هر چند گوشی‌های هوشمند بسیاری از نیازمندی‌های افراد را برطرف می‌کند اما لپ‌تاپ‌ها نیز طرفداران خاص خود را دارد که به‌‌سادگی از آن چشم نمی‌پوشند. در این بخش تعدادی از بهترین‌ لپ‌تاپ‌های سال گذشته را به شما معرفی می‌کنیم.
 
لپ‌تاپ Alienware Area-51m: لپ‌تاپ الین‌ور Area-51m یکی از قدرتمند‌ترین لپ‌تاپ‌های معرفی شده در سال گذشته است. برخلاف ترند جهانی تولید لپ‌تاپ‌های باریک و سبک، محصول مشترک دل و الین‌ور، قصد رقابت با کامپیوتر‌های خانگی را دارد. نکته جالب توجه در این لپ‌تاپ قابل ارتقا بودن سخت‌افزار آن است. لپ‌تاپ ۱۷ اینچی Area-51m با پردازنده نسخه دسکتاپ نسل نهم اینتل Core و ۶۴ گیگابایت حافظه رم (4*16GB DDR4) معرفی شده است. در کنار پردازنده قدرتمند اینتل، کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080 8GB GDDR6 قرار دارد. این لپ‌تاپ در بالاترین کانفیگش بازی PUBG را با +140 FPS و Call of Duty: Modern Warfare را با +200 FPS اجرا می‌کند. لپ‌تاپ غول‌پیکر الین‌ور با ابعاد و سخت‌افزار عجیبش تنها ۳.۸۷ کیلوگرم وزن دارد. قدرتمند‌ترین لپ‌تاپ Alienware بیش از ۴ هزار دلار قیمت دارد.
 
 
لپ‌تاپ هواویMatebook X Pro: لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک ایکس پرو در دسته لپ‌تاپ‌های باریک و سبک یکی از بهترین‌هاست. این لپ‌تاپ ۱۳.۹ اینچی با وزن ۱.۳۳ کیلوگرم تنها ۱۴.۶ میلی‌متر ضخامت دارد. برجسته‌ترین ویژگی این لپ‌تاپ، نمایشگر لمسی LTPS 3K با نسبت تصویر به بدنه ۹۱ درصدی است. میت‌بوک ایکس پرو به نسل هشتم پردازنده‌های اینتل Core مجهز است. در کنار پردازنده گرافیکی اینتل UHD 620، این لپ‌تاپ از پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce MX150 2GB GDDR5 نیز بهره می‌برد. ۱۶ گیگابایت حافظه رم در کنار ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD، دکمه پاور ادغام شده با حسگر اثرانگشت، اسپیکر استریو، پورت‌های USB Type-C و کیبوردی با دکمه‌های نرم و ارتفاع کاملا مناسب، این لپ‌تاپ را به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های قابل حمل تبدیل کرده است.
 
 
گوشی‌های هوشمند یا دوست‌های خانگی
چه دلمان بخواهد چه نخواهد به تدریج تمامی ما بندگان گوشی‌های خود شده‌ایم. صبح با آ‌نها از خواب بیدار می‌شویم و شب با آنها به خواب می‌رویم. زندگی ما و خاطرات ما در آنها پنهان شده است و از بسیاری از رازهای ما مطلع هستند از همین رو گوشی‌های هوشمند جزو پرطرفدارترین ابزارهای دیجیتالی به شمار می‌آیند که انتخاب آن نیز هنر خاصی می‌طلبد. از همین روست که برخی از آنها به یکباره محبوب قلب‌ها می‌شوند و جایگاه ویژه‌ای در میان طرفدرانشان می‌یابند. از این میان می‌توان به چند نمونه از گوشی‌های هوشمند پرطرفدار سال گذشته اشاره کرد.
 
گوشی هوشمند  OnePlus 7 Pro: وان‌پلاس، کمپانی زیرمجموعه Oppo، چندسالی است که وارد حوزه تولید گوشی‌های هوشمند شده است. این کمپانی که با تولید گوشی OnePlus 6T مورد توجه علاقه‌مندان گوشی‌های هوشمند قرار گرفت، به‌تازگی نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را در سه نسخه OnePlus 7، OnePlus 7T و OnePlus 7 Pro رونمایی کرده است. وان پلاس ۷ پرو نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED با کیفیت QHD+ دارد. بزرگ‌ترین ویژگی این گوشی نمایشگر با نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتزی است. همچنین نمایشگر این گوشی رتبه A+ از سایت دیسپلی‌میت دریافت کرده است. وان پلاس ۷ پرو به گواهینامه HDR10+ نیز دست یافته که کنتراست و جزئیات رنگ و تصویر بسیار قابل توجهی دارد. سنسور اثرانگشت نیز زیر این نمایشگر قرار گرفته است. وان پلاس ۷ پرو، به پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵، ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. دوربین سه‌گانه پشتی این گوشی به‌ترتیب ۴۸ مگاپیکسلی واید، ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواید و ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو و دوربین سلفی بازشونده این گوشی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است. باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وان پلاس ۷ پرو در مدت زمان ۶۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود.
 
 
گوشی هوشمند +Samsung Galaxy Note 10: نوت ۱۰ پلاس سامسونگ را می‌شود غول گوشی‌های هوشمند دانست. نمایشگر ۶.۸ اینچی با فناوری جدید Dynamic AMOLED Infinity-O Display و حاشیه‌های بسیار باریک، جذابیت تماشای محتوا را چندین برابر می‌کند. این گوشی با قطر ۸ میلی‌متری و وزن ۱۹۶ گرم یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر بازار است. این گوشی به پردازنده ۷ نانومتری  اگزینوس ۹۸۲۵ و ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. دوربین چهارگانه این گوشی ۱۲مگاپیکسلی واید با F/1.5، ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواید با F/2.2، ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با F/2.1 و دوربین تشخیص عمق با F/1.4 است. دوربین سلفی این گوشی نیز ۱۰ مگاپیکسلی با F/2.2 است. این گوشی قابلیت ضبط فیلم آهسته با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه کیفیت HD و قابلیت ضبط فیلم 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. همچنین دوربین این گوشی به لرزش‌گیر هوشمند مجهز است که قابلیت ضبط ویدئو در حین حرکت با کمترین لرزش را فراهم می‌آورد. نوت ۱۰ پلاس از باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. اما جذاب‌ترین ویژگی نوت ۱۰، قلم آبی رنگ آن است. قلم نوت ۱۰ که در این سری به قابلیت بلوتوثی نیز مجهز شده امکان استفاده به‌صورت ریموت را نیز در خود دارد. به کمک قابلیت‌های حرکتی قلم نوت ۱۰، می‌توان بین صفحات مختلف یک فایل ارائه جابجا شد، عکس‌های گالری را به چپ یا راست حرکت داد و پخش موزیک را کنترل کرد. همچنین قابلیت ثبت عکس و ویدئو و تغییر دوربین گوشی نیز از جمله قابلیت‌های حرکتی قلم نوت ۱۰ است. قلم نوت ۱۰ علاوه بر قابلیت‌های حرکتی از قابلیت تبدیل دست‌خط به نوشته نیز بهره‌مند است.
 
 
لباس‌های پادشاه
به عنوان کسی که سال‌هاست از ابزارهای مختلف دیجیتالی استفاده می‌کنم همیشه ابزارهای دیجیتالی برایم حس غریبی را ایجاد کرده‌اند. نه لباس هستند نه ابزار دیجیتالی. علاوه بر اینکه باید هنگام انتخابشان به استایل شخصی‌ام توجه کنم و از هماهنگی‌اشان با نوع پوششم مطمئن باشم باید نسبت به کارکردشان نیز اطمینان بیابم. روزگاری ساعت فقط نشان دهنده زمان بود اما هم‌اکنون علاوه بر اینکه بخشی از سلامتی ما را نشان می‌دهد بی‌شک زندگی ما را ساده‌تر می‌کند. ابزارهای پوشیدنی هر سال بیش از سال گذشته‌اش طرفدار کسب می‌کند و در این میان به چند نمونه از پرطرفداران آن در سال گذشته اشاره می‌کنم:
 
ساعت هوشمند Galaxy Watch Active 2: گلکسی واچ اکتیو ۲ یکی از زیباترین ساعت‌های هوشمند معرفی شده توسط سامسونگ است. این ساعت هوشمند قابلیت‌های جذابی هم دارد. ساعت‌ گلکسی واچ اکتیو 2 در دو نسخه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه شده است. سنسور‌های گلکسی واچ تا 39 حرکت مجزای ورزشی را تشخیص می‌دهند. از این میان هفت حرکت به طور خودکار توسط گلکسی واچ اکتیو ۲ تشخیص داده می‌شود که عبارت‌اند از: راه رفتن، دویدن، دوچرخه‌سواری، قایقرانی، الیپتیکال (اسکی‌واره)، شنا و تمرینات پویا. این ساعت به‌ لطف سیستم‌عامل بهینه‌شده تایزن 4، به اپلیکیشن‌های متعددی از جمله تقویم، ساعت هشدار، ایمیل، پخش‌کننده موسیقی، آلبوم تصاویر، ساعت جهانی، پیام‌ها، تماس‌ها، مخاطبان، سامسونگ health، آب‌وهوا، بیکسبی و گلکسی استور‌ دسترسی دارد. همچنین با وجود گلکسی استور روی ساعت نصب اپلیکیشن‌های متعدد مانند یوتیوب، ضبط صدا، بازی‌های مختلف و موارد دیگر نیز امکان‌پذیر است. باتری گلگسی واچ اکتیو ۲ در صورت استفاده مداوم تا ۸ ساعت دوام می‌آورد.
 
 
دستبند سلامت Honor Band 5: در میان خیل عظیم مدل‌های مختلف دستبند‌های سلامتی، بزرگ‌ترین مزیت آنر بند 5، قیمت رقابتی و اقتصادی آن است. بند 5 از صفحه‌نمایش 95/0 اینچی از نوع آمولد بهره‌ می‌برد که به‌ وسیله شیشه دو و نیم بعدی پوشانده شده است. تاچ‌اسکرین این دستبند سلامت تنها به چهار حرکت محدود می‌شود: حرکت به سمت بالا یا پایین برای جابه‌جایی بین منو‌ها، حرکت به سمت راست برای بازگشت به عقب و لمس دکمه زیر نمایشگر برای رفتن به منوی Home. آنر بند ۵ بسیار سبک است و وزن 7/22 گرمی آن را به ندرت روی مچ دست خود حس می‌کنید. بند 5 مانند سایر دستبند‌های سلامت قابلیت‌هایی مانند قدم‌شمار، ثبت حرکات ورزشی، سنجش ضربان قلب، Alarm مجزا از گوشی، سیستم پایش میزان خواب، سنجش میزان اکسیژن خون، کنترل موزیک در حال پخش و خواندن نوتیفیکیشن‌های گوشی مانند پیامک، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی را دارد. بند 5 در حالت استفاده از ساعت و قدم‌شمار، 14 روز روشن می‌ماند که این مقدار بسته به میزان استفاده از قابلیت‌ها و امکانات کمتر می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.