رسانه‌های اجتماعی

March 25, 2020
11:31 چهارشنبه، 6ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110086

توییتر پیام‌های حاوی اطلاعات گمراه‌کننده درباره‌ کرونا را حذف می‌کند

 
 
توییتر اعلام کرد تلاش می‌کند توییت‌هایی را که حاوی اطلاعات غلط درباره‌ی کرونا باشند، حذف کند.
 
توییتر با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر این مسئله که نمی‌تواند مقابل تمامی توییت‌های گمراه‌کننده واکنش نشان دهد، از حداکثر تلاش برای حذف این نوع محتوا خبر داد. توییتر اعلام کرد اولویت با حذف توییت‌هایی خواهد بود که اطلاعات موجود در آن‌ها ممکن است موجب آسیب رسیدن به افراد شود. 
 
این شبکه‌ی اجتماعی در پستی که روی بلاگ خود منتشر کرده، فهرستی از محتواهای ممنوع را ارائه کرده که در صورت انتشار آن‌ها، توییت مربوطه حذف شود. این محتوا شامل توصیه‌های خلاف دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی (نظیر دوری‌گزینی اجتماعی) است. توییتر اعلام کرده انتشار محتوایی شامل تبلیغ تأثیر مثبت نوشیدن مواد ضدعفونی کننده روی جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، تشویق افراد به فعالیت‌هایی منجر به گسترش وحشت می‌شود، اطلاعات غلط یا گمراه‌کننده درباره‌ی تفاوت‌های کووید ۱۹ با سایر بیماری‌ها و هرگونه محتوای شامل ادعای تأثیر نژاد روی میزان شانس ابتلا به این ویروس، از دیگر موارد ممنوع به شمار می‌روند.
 
توییتر اعلام کرد حساب‌های کاربری رسمی دولت‌ها که در حال اطلاع‌رسانی درباره‌ی ویروس کرونا هستند، در انتشار محتوای موجود در این لیست، مستثنی هستند؛ مگر اینکه اطلاعات یادشده، افراد را تحریک به انجام عملی کند که آسیب فیزیکی به‌همراه داشته باشد.
 
توییتر همچنین اعلام کرد دستورالعمل‌های منتشر شده را به دقت زیرنظر دارد و با همکاری پزشکان بین‌المللی، هر فعالیتی را مطابق به‌روزرسانی‌های تازه انجام خواهد داد. این شرکت برای مبارزه با انتشار اطلاعات گمراه‌کننده و غلط، از هوش مصنوعی هم برای بررسی محتوای منتشرشده روی پلتفرم خود استفاده خواهد کرد. 
 
در بخشی از بیانیه‌ی توییتر آمده است: می‌خواهیم شفاف باشیم. هرچند ما در تلاش هستیم که سیستم‌های خود را با وضعیت موجود سازگار کنیم اما ممکن است گاهی این سیستم‌ها، کمبودهایی داشته باشند که این مسئله در نهایت منجر به بروز خطا شود. درنتیجه ما هیچ حساب کاربری را تنها براساس تشخیص سیستم خودکار، به‌طور دائمی مسدود نخواهیم کرد. این فرصت فراهم خواهد بود تا حساب‌های کاربری بررسی شده توسط هوش مصنوعی، توسط انسان بازنگری و محتوای منتشر شده توسط آن‌ها بررسی شود.
 
توییتر هفته‌ی گذشته در کارزاری مشترک با فیسبوک، گوگل، لینکدین، مایکروسافت، ردیت و یوتیوب اعلام کرد تضمین می‌دهد با انتشار اطلاعات گمراه‌کننده و کلاه‌برداری درباره‌ی ویروس کرونا مقابله کند. این هفت شبکه‌ی اجتماعی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند در راه این مبارزه، همکاری‌های مشترک بین آن‌ها و سازمان‌های جهانی مرتبط با موضوع آغاز شده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.