اپلیکیشن

تلفن همراه

March 28, 2020
11:20 شنبه، 9ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110147

برنامه‌های موسیقی رایگان شده برای دوران قرنطینه

در حال حاضر زندگی همه شکل متفاوتی دارد. بیماری کووید 19 میلیون‌ها نفر از مردم را در قرنطینه خانگی گیر انداخه است. فستیوال‌ها، کلوب‌ها و حتی اکثر مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانگی در بسیاری از شهرها ممنوع است و به همین دلیل بسیاری از فعالان موسیقی نیز تصمیم گرفته‌اند دسترسی به محصولات موسیقی خود را برای عموم راحت‌تر کنند.
 
در ادامه تعدادی از برنامه‌ها، پلاگین‌ها، فایل‌های صوتی و آموزشی و حتی ایستگاه‌های دیجیتال صوتی( digital audio workstations ) را معرفی می‌کنیم که در حال حاضر به صورت رایگان ارائه می‌شوند و ابزاری برای موسیقیدان‌ها و افرادی باشند تا در طول پاندمی کنونی بتوانند قابلیت‌های جدید موسیقی یاد بگیرند یا دوران قرنطینه را راحت تر طی کنند.
 
تعدادی از این اپلیکیشن‌ها تا پیش از این نیز رایگان بوده‌اند اما اکثرشان صرفا در شرایط کنونی و برای مدت محدودی رایگان عرضه می‌شوند.
 
اپلیکیشن‌ها و نرم افزارها
اپل اعلام کرده که نرم افزار Logic Pro X DAW خود را برای مدت 90 روز به صورت رایگان عرضه کرده است.  این نرم افزار محبوب و حرفه‌ای مخصوص تدوین و تولید موسیقی است و قیمت آن در شرایط عادی بسیار گران است.
شرکت تولید آلات موسیقی Fender  هم برنامه سه ماه آموزش رایگان گیتار ارائه کرده است، البته برای 100 هزار نفری اولی که داخل برنامه Fender Play به روی دو پلت فرم آی‌او‌اس و اندروید، ثبت نام کنند.
برنامه Moog’s Minimoog Model D به روی پلت فرم آی‌اواس برای مدت محدود رایگان عرضه می‌شود.
برنامه ساخت موسیقی Kaossilator  شرکت Korg نیز برای هر دو پلت فرم آی‌او‌اس و اندروید تا سی و یکم ماه مارس رایگان است.
پلاگین شرکت Native Instruments  نیز پلاگین سرویس سینتی‌سایزر( نوعی سیستم الکترونیکی که قادر به تولید انواع مختلف صدا و ترکیب سیگنال‌های با فرکانس متفاوت است که در ابزاری مانند کیبورد دیده می‌شود) خود را تا سی و یکم مارس به صورت رایگان عرضه می‌کند. قیمت این پلاگین در شرایط عادی 50 دلار است.
شرکت تکنولوژی Avid  به مدت محدود دسترسی به نرم افزارهای حرفه‌ای موسیقی خود از جمله  Media Composer Ultimate, Pro Tools, Pro Tools Ultimate, Sibelius Ultimate را رایگان کرده است. برای دسترسی به این نرم افزارها، فرد می‌بایست در یک شرکت رسانه‌ای کار بکند یا دانشجوی یک موسسه آموزشی موسیقی باشد اما حالا به دلیل شیوع پاندمی، دسترسی آزاد شده است.
شرکت ساخت آلات موسیقی Roland نیز سه ماه آموزش رایگان پیانو برای دارندگان محصولات Roland ارائه کرده است.
مجله Mixmag  لیستی از پلاگین‌های رایگان شده مانند reverbs، flangers و gates معرفی کرده است.
 
سمپل پک ها
سمپل پک‌ها مجموعه‌ای از صداها و قابلیت‌های قابل اجرا به روی صداها هستند که به خصوص برای آهنگسازان کاربرد دارد.
 
وبسایت Reverb  که یک بازار خرید و فروش برای آهنگسازان است نیز پکیج‌های سمپل رایگان ارائه می‌دهد مانند «کلکسیون کامل ماشین‌های درام ریورب» که بیش از 1 گیگابایت نمونه از آلات موسیقی کلاسیک دارد. همچنین چندین پکیج سمپل از ابزارهای سینتی‌سایزر نیز ارائه می‌شود.
یک تهیه کننده صنعت موسیقی به نام شهروز رعوفی هم بیش از 1 گیگابایت نمونه از کلکسیون شخصی محصولات سینت و درام باکس خود را از طریق WeTransfer ارائه کرده است.
یک هنرمند به نام 7 Skies با همکاری وبسایت Standalone-Music، بیش از یک گیگابایت پکیج سمپل به صورت رایگان تحت عنوان «درخانه بمانید» عرضه کرده است.
Music Radar نیز لیست چشم گیری از پکیج‌های سمپل رایگان ارائه می‌کند.
 
 
برنامه‌هایی که تا به امروز نیز رایگان بوده‌اند
 
اپلیکیشن سینتی‌سایزینگ Synth One شرکت AudioKit در آی‌او‌اس
 
اپلیکیشن TF7 Synth شرکت Tenacious Frog
 
اپلیکیشن پردازش گام صدا(Pitch) به نامVoloco  برای آی‌او‌اس و اندروید که قابلیت  auto-tuned cat  آن در توییتر وایرال شد.
 
پلت فرم اجتماعی ساخت موسیقی به نام  BandLab که قابلیت‌های فراوانی دارد.
 
پلت فرم سمپل پک‌ها و پلاگین‌های  Noiiz، پکیج‌های رایگان زیادی دارد.
 
اپلیکیشن جذاب GarageBand
 
نرم افزار ساخت موسیقی Korg و کلکسیون پلاگین‌ها برای آی‌اواس به نام Korg Gadget 2 Le
 
اپلیکیشن ساخت و ریمیکس موسیقی  Launchpad
 
شرکت Cockos  برای اپلیکیشن Reaper DAW خود، دوره آزمایشی رایگان 60 روزه ارائه کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.