رسانه‌های اجتماعی

March 28, 2020
11:54 شنبه، 9ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110153

کرونا عامل افزایش ۹۰۰ برابری نفرت پراکنی آنلاین علیه مردم چین

 
 
طبق تحقیقی جدید پس از شیوع ویروس کرونا، نفرت پراکنی علیه چین و مردم این کشور ۹۰۰ بار بیشتر شده است.
 
 به نقل از دیلی میل، شیوع ویروس کرونا سبب شده نفرت پراکنی علیه چین و مردم این کشور در توئیتر ۹۰۰ بار بیشتر شود.
 
تحقیقات شرکتی که در حوزه رصد و اندازه گیری میزان مسمومیت فضای آنلاین فعال است، نشان داده استفاده از هشتگ هایی مانند ویروس چینی  میان کاربران توئیتر بسیار رواج یافته است.
 
در این پژوهش از دسامبر ۲۰۱۹ میلادی میلیون ها وب سایت، شبکه اجتماعی، چت روم های مخصوص نوجوانان و سایت های بازی را در کنار عکس ها، ویدئوها و کلیپ های صوتی بررسی و تحلیل شدند تا میزان گسترش نفرت پراکنی، قلدری سایبری و در کل مسمومیت فضای آنلاین را سنجیده شود.
 
شیوع ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی از ایالت ووهان چین آغاز و به سرعت در سراسر جهان منتشر شد. طی ماه گذشته بسیاری از کشورها مجبور شدند شهروندان خود را قرنطینه کنند و همین امر میلیون ها نفر را خانه نشین کرده است.
 
درهمین راستا مردم مدت زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن های ارتباطی، چت روم ها و سرویس های بازی آنلاین می گذرانند. چالش نیز در همین پلتفرم ها دیده می شود. به طوری که نفرت پراکنی و قلدری سایبری در آنها اوج گرفته است.
 
در حال حاضر بخش اعظم نفرت پراکنی به چین، جمعیت این کشور و افراد با ملیتی از کشورهای آسیایی معطوف شده است. کاربران توئیتر در بسیاری از توییت های سمی، به روشنی مردم آسیا را متهم می کنند که حامل ویروس هستند و به طور کل مردم این قاره را عامل شیوع ویروس می دانند.
 
در این پژوهش از هوش مصنوعی برای ردیابی محتوای مضر در شبکه های اجتماعی استفاده شده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.