تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 3, 2020
14:27 جمعه، 15ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110327

سود خالص ۹ میلیارد دلاری هواوی در سال ۲۰۱۹

کمپانی هواوی، در گزارش وضعیت مالی خود در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد، فروش جهانی این شرکت با افزایش ۱۹.۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸، به ۱۲۳ میلیارد دلار رسیده است. همچنین هواوی به سود خالص ۹ میلیارد دلار و جریان نقد مالی ۱۳.۱ میلیارد دلار دست پیدا کرده که نشان دهنده ۲۲.۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل است.
 
به گزارش روبط‌عمومی هواوی، براساس گزارش مالی هواوی در سال ۲۰۱۹، کسب‌وکار کالاهای مصرفی این شرکت نیز رشد قابل توجهی داشته و در سال ۲۰۱۹ جمعاً ۲۴۰ میلیون گوشی هوشمند را روانه بازار کرد. همچنین این کمپانی خبر از پیشرفت‌های بزرگ در توسعه اکوسیستم Seamless AI Life برای وسایل و استفاده‌های مختلف داد که دربرگیرنده کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها، وسایل پوشیدنی و صفحه‌های هوشمند است. در سال ۲۰۱۹ گردش مالی حاصل از فروش محصولات رده مصرف‌کننده این کمپانی با ۳۴ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۸، به رقم چشم‌گیر ۶۶.۹ میلیارد دلار رسید.
 
در سال ۲۰۱۹ کسب‌وکار مخابراتی هواوی منجر به عرضه تجاری شبکه‌های نسل پنج (5G) شد. جهت به‌کارگیری تجاری بیشتر و ترویج نوآوری‌های جدید در استفاده‌های 5G این کمپانی مرکز «ائتلاف در نوآوری» را با اپراتورهای سراسر دنیا تأسیس کرد. راهکار Huawei RuralStar می‌تواند مشکل پوشش شبکه موبایل در مناطق دوردست و صعب‌العبور را برطرف کند. این راهکار در بیش از ۵۰ کشور و منطقه استفاده شده‌ و اینترنت موبایل را برای بیش از ۴۰ میلیون ساکن مناطق دوردست فراهم کرده ‌‌است. در سال ۲۰۱۹ درآمد هواوی از کسب و کار اپراتورهای مخابراتی موبایل با افزایش ۳.۸ درصدی به ۴۲.۵ میلیارد دلار رسید.
 
کسب و کار سازمانی هواوی به حمایت خود از دیجیتالی شدن مشتریان در صنایع مختلف دنیا ادامه می‌دهد و این کمپانی بسترساز دنیای دیجیتال است. در سراسر دنیا بیش از ۷۰۰ شهر و ۲۲۸ کمپانی موجود در لیست Fortune Global 500 هواوی را به عنوان شریک خود برای دیجیتالی شدن انتخاب کرده‌اند. در سال ۲۰۱۹ هواوی استراتژی خود را با هدف ایجاد یک بستر غنی برای شکوفا شدن دنیای هوشمند اعلام کرد. به عنوان بخشی از این استراتژی، هواوی سریع‌ترین پردازنده هوش مصنوعی دنیا را به نام Ascend 910 و همچنین کلاستر آموزش هوش مصنوعی Atlas 900 را معرفی کرد. در همین سال درآمد کسب و کار سازمانی هواوی با ۸.۶ درصد رشد نسبت به سال قبل به ۱۲.۸ میلیارد دلار رسید.
 
Eric Xu یکی از رئیس‌های هواوی درباره گزارش سالیانه هواوی گفت: «۲۰۱۹ سالی خارق‌العاده برای هواوی بود. علی رغم فشارهای خارجی شدید، تیم ما با هدف ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان‌ به کار خود ادامه داد. به سختی برای به دست آوردن جایگاه و اعتماد فعلی‌مان و همچنین شریک‌هایمان در سراسر دنیا تلاش کردیم و کسب‌وکارهای ما قدرتمند باقی ماند.»
 
کلیه آمارهایی که در گزارش سالیانه ۲۰۱۹ هواوی آمده‌اند، به طور مستقل از سوی کمپانی بین المللی KPMG تصدیق شده‌اند. برای دریافت گزارش سالیانه ۲۰۱۹ هواوی به این آدرس مراجعه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.