تلفن همراه

گوشی

April 7, 2020
15:30 سه شنبه، 19ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110522

پاداش ۷۵ هزار دلاری اپل برای یافتن باگ دوربین آی‌فون

 اپل اخیرا به یکی از هکرهای کلاه سفید که توانسته بود چند آسیب‌پذیری روز صفر (Zero-Day) در محصولات این شرکت کشف کند، مبلغ ۷۵ هزار دلار به‌عنوان جایزه پرداخت کرد. این آسیب‌پذیری‌ها به هکرهای سودجو و خلافکار اجازه می‌داد تا به دوربین گوشی‌های آی‌فون یا مک‌بوک‌های این شرکت دسترسی داشته باشند. ‌
رایان پیکرن که این باگ را کشف و پاداش اپل را دریافت کرده، پیش‌تر در شرکت آمازون و به‌عنوان مهندس امنیتی فعالیت می‌کرد. در گزارشی که در این‌خصوص منتشر شده، آمده که است که پیکرن در حال کار روی سافاری و پیدا کردن آسیب‌پذیری‌های این مرورگر بود تا بتواند از این طریق به دوربین دستگاه دسترسی پیدا کند. در نهایت، هفت آسیب‌پذیری روز صفر در سافاری موبایل توسط وی کشف شد که با استفاده از سه عدد از آنها، توانست کنترل دوربین آی‌فون را در دست بگیرد.پیکرن اعلام کرد که در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی، این باگ را کشف کرد و به اپل گزارش داد. شرکت اپل نیز در اواخر ماه ژانویه و با عرضه یک به‌روزرسانی برای مرورگر سافاری، باگ‌های اعلام‌شده را برطرف کرد. اپل همانند شرکت‌های دیگری همچون مایکروسافت و گوگل، جوایزی را به یابندگان باگ و حفره‌های امنیتی در محصولات خود اختصاص می‌دهد و طی سال‌های اخیر نیز مبالغ جایزه‌های خود را نیز افزایش داده است. برای نمونه، این شرکت برای عبور از لاک اسکرین جایزه ۱۰۰ هزار دلاری، برای استخراج اطلاعات کاربران جایزه ۲۵۰ هزار دلاری و برای نفوذ و حمله شبکه‌ای پیشرفته به دستگاه بدون دخالت کاربر نیز جایزه یک میلیون دلاری تعیین کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.