سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 14, 2020
11:02 سه شنبه، 26ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110752

تولید ونتیلاتور به کسب وکار یک رایانه ارزان قیمت رونق داد

 
 
از رایانه های ارزان «رزبری پای» برای تولید ونتیلاتور استفاده می شود. شرکت «رزبری پای فاندیشن» در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ میلادی ۱۹۲ هزار رایانه ساخته است.
 
 به نقل از انگجت، با گسترش شیوع کووید ۱۹ یکی از مهمترین نیازهای بخش درمان ونتیلاتورهای معتبر است. 
 
تولید کنندگان نیز برای ساخت تعداد بیشتری از این دستگاه ها به طراحی های جدید روی آورده اند که سریع تر و ارزانتر است. این درحالی است که از رایانه ارزان «رزبری پای» برای تولید ونتیلاتور  استفاده می شود.
 
طبق گزارش های موجود شرکت «Raspberry Pi Foundation» تولید  رایانه Pi Zero خود را افزایش داده تا پاسخگوی تقاضای  تولید کنندگان ونتیلاتور باشد. Pi Zero با قیمت ۵ دلار، تک هسته ای است و CPU یک گیگاهرتزی و ۵۱۲ مگابایت RAM دارد. این مدل ضعیف ترین رایانه شرکت به حساب می آید اما با این وجود برای کنترل فعالیت های رایانشی یک ونتیلاتور کافی است.
 
یک دلیل دیگر برای استفاده از رایانه ای رزبری پای برای ونتیلاتور نیز قابلیت شرکت برای تولید سریع آنها است.
 
به گفته «ابن آپتون» مدیر ارشد اجرایی رزبری پای، این رایانه برای ذخیره سازی تولید می شود بنابراین در کوتاه ترین مدت قادر به تامین نیاز شرکت ها است.
 
این شرکت در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ میلادی  ۱۹۲ هزار رایانه Pi Zero و Pi Zero W ساخته و تصمیم دارد در سه ماهه دوم سال ۲۵۰ هزار نسخه از آنها بسازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.