سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 15, 2020
11:37 چهارشنبه، 27ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110806

شیوع کرونا؛ مایکروسافت پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی ویندوز ۱۰ را تمدید کرد

 
 
قرار بود مایکروسافت پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۰ را پایان دهد، اما این کمپانی اعلام کرده به دلیل شیوع ویروس کرونا و دورکاری بسیاری از کارمندان IT، پایان پشتیبانی را با ۶ ما تاخیر آغاز می‌کند.
 
هدف این غول ردموندی همکاری حداکثری با کسب و کار‌هایی است که به دلیل پاندمی ویروس کرونا، ضرر و زیان دیده‌اند. به همین دلیل مایکروسافت تصمیم دارد پایان پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۰ را با ۶ ماه تاخیر آغاز کند. در بیانیه مایکروسافت آمده «مایکروسافت عمیقا با مشتری‌های بین‌المللی خود که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، تعامل دارد. به عنوان یکی دیگر از اعضای این جامعه جهانی، می‌خواهیم کاری کنیم که استرس و اضطراب مشتری‌های ما بیش‌تر از این نشود».
 
پیش از این قرار بود مایکروسافت پشتیبانی از نسخه ۱۷۰۹ ویندوز ۱۰ (اینترپرایز، آموزش و IoT) را روز گذشته پایان دهد. اکنون اما تصمیم بر این شده تا پشتیبانی از این نسخه تا روز ۱۳ اکتبر ادامه داشته باشد. ویندوز ۱۰ نسخه ۱۸۰۹ (هوم، پرو، آموزش پرو، ورک‌استیشن پرو و IoT) نیر به جای ۱۲ ماه مه، در تاریخ ۱۰ نوامبر به پایان دوره پشتیبانی خود می‌رسد.
 
در کنار نسخه‌‌های ویندوز ۱۰ فوق، چندین ویندوز دیگر نیز با ۶ ماه تاخیر به پایان زمان پشتیبانی خود می‌رسند:
 
Windows Server 1809
Configuration Manager 1810
SharePoint Server 2010
SharePoint Foundation 2010
Project Server 2010
با این حال مایکروسافت هیچ تصمیمی مبنی بر پایان دادن به پشتیبانی از نسخه‌های آفیس ۲۰۱۰، Project 2010، نسخه مک آفیس ۲۰۱۶ و آفیس ۲۰۱۳ ندارد. تاخیر در پایان پشتیبانی از نسخه‌های ویندوز ۱۰ برای بسیاری از مهندسین IT حیاتی به حساب می‌آید، زیرا اکنون در حال ارائه روش‌‌‌های دورکاری به همکاران خود هستند. همچنین این تاخیر بدان معنا خواهد بود که پچ‌ها و آپدیت‌ها هنوز هم برای نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۰ منتشر می‌شوند.
 
مایکروسافت می‌گوید که با توجه به شرایط موجود و تغییر و تحولات آن، «به مشتری‌های خود گوش می‌دهد» و در صورتی که شرایط باز هم تغییر کند، آن را در وب سایت خود اعلام می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.