اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 18, 2020
16:34 شنبه، 30ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110905

ناوگان اختصاصی تپسی برای کادر درمان و ضرورت استفاده از ماسک برای رانندگان اسنپ

 
سامانه هوشمند حمل ونقل اسنپ استفاده از ماسک را برای تمام رانندگان ناوگان خود اجباری کرد. همچنینی سامانه هوشمند درخواست تاکسی اینترنتی تپسی نیز اعلام کرد ناوگان ویژه کادر درمان تپسی در چهار بیمارستان محل بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مستقر شده است.
 
اسنپ در اقدام جدیدی گزینه عدم استفاده از ماسک را به اپلیکیشن خود اضافه کرده و از تمامی مسافران خواسته در صورت مشاهده عدم استفاده ماسک از سوی رانندگان این موضوع را به تیم پشتیبانی اسنپ خبر دهند. این گزینه در بخش «بازخورد سفر» در قسمت «نقاط ضعف» قرار دارد.
 
طبق اعلام اسنپ در صورتی که این گزینه از سوی مسافران برای راننده‌ای گزارش شود، راننده به مدت ۶ ساعت غیرفعال می‌شود. اگر راننده برای بار دوم در سفر اسنپی از ماسک استفاده نکند، برای یک روز کامل کاری غیرفعال می‌شود و هیچ درخواست سفری برای او فرستاده نمی‌شود.
 
اسنپ برای کنترل بهتر و بیشتر بهداشت سفرها، همزمان با پایان هر سفر اسنپی تست «ارزیابی بهداشت سفر» را در قالب پوش نوتیفیکیشن برای کاربران مسافری که از نسخه اندروید استفاده می‌کنند ارسال می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد با پاسخ‌گویی به چند سوال بهداشت سفرشان را ارزیابی کنند.
 
تپسی نیز اعلام کرده برای تسهیل جابه‌جایی پزشکان و پرستارانی که این روزها در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند ناوگان ویژه کادر درمان را در چهار بیمارستان محل بستری بیماران مبتلا به کرونا مسقر کرده است.
 
تپسی اعلام کرده با اجرای این طرح، از امروز (۳۰ فروردین) به مدت ده روز، خودروهای ویژه تپسی که به صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند و فضای مسافر و راننده آنها جداسازی شده است، در بیمارستان‌های طالقانی، امام خمینی، شهدای تجریش و مسیح دانشوری مستقر می‌شوند تا به صورت رایگان، به کادر درمان این بیمارستان‌ها خدمت‌رسانی کنند. سفیرانی که در ناوگان اختصاصی کادر درمان فعالیت می‌کنند، علاوه بر ضدعفونی مستمر فضای خودرو و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، تحت پوشش ویژه بیمه سامان قرار خواهند گرفت.
 
سرویس ویژه درخواست خودروهای ضدعفونی شده و اختصاصی اقدام دیگری است که تپسی اعلام کرده به زودی برای جلوگیری از شیوع کرونا ارائه خواهد کرد. سفیران این سرویس، علاوه بر ضدعفونی مستمر خودروها، تست غربالگری کرونا انجام می‌دهند و برای حفظ فاصله اجتماعی، در خودروهای آنها، حایلی بین راننده و مسافران نصب می‌شود.
 
پیش از این نیز شرکت‌های اسنپ و تپسی اقدامات محافظتی از رانندگان خود برای پیشگیری از گسترش کرونا را انجام داده بودند. دیگر اقدام شرکت‌های تاکسی اینترنتی برای همراهی بیشتر با مردم در این دوران شامل راه‌اندازی دو سرویس کارباکس از سوی اسنپ و همیار تپسی از سوی شرکت تپسی بوده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.