تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 20, 2020
11:40 دوشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 110965

جذب سرمایه ۴ میلیارد تومانی برای استارت‌آپ ابری «دیدار»

 
 
دیدار به عنوان یک نرم‌افزار CRM ابری برای کسب‌وکارهای متوسط و کوچک، توانسته ۴ میلیارد تومان سرمایه جذب کند. آنطور که مدیرعامل دیدار به پیوست می‌گوید قرار است این جذب سرمایه برای توسعه زیرساخت‌های بخش نرم‌افزار دیدار،‌ توسعه بازار و مارکتینگ استفاده شود.
 
 حمید محمودزاده، مدیرعامل استارت‌آپ ابری دیدار که به گفته خودش بیش از یکسال است که به صورت جدی در حالا ارائه سرویس به کسب‌وکارهاست، اعلام می‌کند که یک سرمایه‌گذار فرشته (Angel Investor) با خرید ۱۹درصد سهام نرم‌افزار CRM دیدار این میزان سرمایه‌گذاری را روی این شرکت انجام داده است.
 
محمودزاده در مورد جزییات این جذب سرمایه‌گذاری به پیوست گفت: «از حدود ۱ ماه پیش و با کمک مشاور جذب سرمایه‌گذاری که در این زمینه داشتیم، توانستیم ۴ میلیارد تومان در ازای ۱۹ درصد سهام شرکت از طریق یک سرمایه‌گذار فرشته جذب کنیم.» او با اشاره به اینکه روند روبه‌رشد و پله‌به‌پله این استارت‌آپ ابری باعث جذابیت دیدار برای سرمایه‌گذاری شده است ادامه داد: «دیدار در حدود ۴ سال پیش فرایند توسعه خودش را پشت سر گذاشت و از یک سال و ۲ ماه پیش ما به صورت جدی وارد بازار و ارائه سرویس به کسب‌وکارها شدیم. حالا هم در شرایطی هستیم که درآمدمان می‌تواند میزان هزینه‌های ما در این بازار را پوشش دهد. بنابراین این شرایط در کنار اینکه مشتریان ما هم از سرویس راضی هستند سبب جذابیت دیدار برای سرمایه‌گذاری شد.»  آنطور که او می‌گوید هم‌اکنون دیدار به عنوان نرم‌افزار CRM بر پایه ابر، ۴۰۰ مشتری فعال از کسب‌وکارهای مختلف دارد.
 
محمودزاده در پاسخ به این سوال که سرمایه جذب شده قرار است برای چه کاری در این استارت‌آپ مورد استفاده قرار بگیرد گفت: «هدف اصلی که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با این سرمایه‌گذاری آن را انجام دهیم توسعه بازار و تمرکز روی بخش مارکتینگ شرکت است. البته بخشی از این سرمایه نیز برای توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری دیدار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.» او معتقد است که این جذب سرمایه می تواند نویدبخش این موضوع باشد که رفته رفته سرمایه گذاران اقدام به ورود منابع خود به کسب­وکارهایی خواهند کرد که گام­های گذار از شرایط رکود فعلی را می­پیمایند.
 
دیدار یک نرم‌افزار CRM ابری مخصوص کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است و به نوعی تمرکز اصلی آن  روی همین نرم‌افزار است که یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری محسوب می‌شود و در بخش فروش شرکت‌ها، به این منظور که بتوانند فروش بیشتری داشته باشند،کاربرد دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.