اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 21, 2020
14:51 سه شنبه، 2ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111022

کرونا جستجوی اینترنتی چه عبارتهایی را افزایش داد

 
 
اطلاعات نشان می دهد در دوران قرنطینه برای اجتناب از شیوع ویروس کرونا، جستجوی اینترنتی برای برخی عبارتها افزایش چند برابری داشته است.
 
به نقل از دیلی میل، جستجوهای آنلاین طی دوران قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت تغییر کرده اند. در این مدت مردم از سرویس وب برای دسترسی به اطلاعات و سرگرمی استفاده می کنند.
 
به عنوان مثال اطلاعات جهانی از موتور جستجوی گوگل نشان می دهد جستجو برای «تراشیدن مو» به شدت افزایش یافته زیرا افراد مجبور هستند آرایشگر خود باشند. در ایرلند و کانادا تعداد جستجو برای مدل موی کوتاه بیش از بقیه کشورها بود.
 
از سوی دیگر بازی Animal Crossing نیز محبوب شده و طی ۳۰ روز اخیر جستجو برای آن هزار درصد در موتور جستجوی گوگل آمریکا افزایش یافته است.
 
طبق گزارش موسسه «ریبوت آنلاین مارکتینگ» جستجو برای موضوعات مربوط به نان نیز به شدت افزایش یافته است. براساس این گزارش جستجو برای دستور شیرینی پزی، پخت نان موزی و آرد به ترتیب ۷۳۳ درصد، ۴۵۰ درصد و ۳۳۵ درصد رشد کرده است.
 
پس از آنکه دونالد ترامپ در ۱۳ مارس وضعیت اضطراری اعلام کرد محبوبیت پخت نان به شدت افزایش یافت. طبق اطلاعات به دست آمده از ابزارتحلیلیJungle Scout در آمازون بیش از ۳۲۰ هزار جستجو برای « آرد» ثبت شده است. این امر نشان دهنده افزایشی ۳۵۰۰ درصدی است.
 
موسسه «ریبوت آنلاین مارکتینگ» عبارت های جستجو شده بین ۱۸ ژانویه و ۱۵ آوریل ۲۰۲۰ میلادی را با استفاده از ابزارهای گوگل ترندز و SEMrush بررسی کرده است. این تحلیل ها نشان داد در آمریکا جستجو برای آموزش کوتاهی مو ۷۰۰ درصد، آموزش آرایش ۴۸۸ درصد و ورزش در خانه ۴۷۸ درصد رشد کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.