اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 22, 2020
11:21 چهارشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111049

ترویج گردشگری آنلاین در جهان

 
 
 امروزه برای بسیاری از افراد اطلاعات ثروت است و تسلط بر آن امر مهمی است.
مردم در تلاش برای اتخاذ فناوری های پیشرفته برای همگام شدن با توسعه اجتماعی هستند. اینترنت در  جهان امروز، به یکی از فناوری های پیشرفته مورد استفاده برای انتقال اطلاعات تبدیل شده و در همه جا انتشار پیدا کرده است؛ به گونه ای که درچند سال گذشته در بسیاری از زمینه ها اثر گذار بوده است.
 
باتوجه به نفوذ سریع اینترنت و به ویژه شبکه جهانی وب، شرکت ها در سراسر جهان بیش از گذشته در برنامه ریزی هایشان از این تکنولوژی برای رسیدن به اهداف کسب و کارشان استفاده می کنند.
 
صنعت  گردشگری هم از این قاعده مستثنی نیست، در این صنعت ارتباط  بین مسافران و ارائه  دهندگان خدمات سفر یک جزء بسیار مهم است تا آنجاکه پتانسیل های زیادی برای استفاده از اینترنت در این صنعت وجود دارد.
 
در حال حاضر، بسیاری از ارائه دهندگان خدمات سفرمحصولات و خدمات خود را با استفاده از وب سایت ترویج داده اند و جستجوی اطلاعات آنلاین در حال حاضر توسط بسیاری از مردم به عنوان یک راه برای صرفه جویی در وقت و هزینه، به خصوص در فعالیت های سفرشده است و استفاده از اینترنت به طور گسترده در مراحل چرخه فعالیت های گردشگری به موضوع مهمی تبدیل شده است.
 
همچنین می توان به نقش اینترنت در زمینه ارتباطات گردشگری، اطلاع رسانی به گردشگران و آگاهی یافتن از وضعیت مقاصد گردشگری و از دیگر سو وضعیت بازار گردشگری اشاره کرد.
 
با این تعاریف در جهان امروز زندگی بشر وارد عصر ارتباطات و اطلاعات شده و تسط بر اطلاعات به موضوع بسیار مهمی تبدیل شده است.
 
ناملموس بودن خدمات گردشگری و پیچیده و متنوع بودن صنعت از نظر ارائه دهندگان خدمات و هم از نظر گردشگران باعث وابستگی شدید این صنعت به اطلاعات شده است. از آن جایی که ارتباط بین گردشگران و ارائه دهندگان خدمات سفر یک جزء بسیار حیاتی در این صنعت است، استفاده از فناوری ها می تواند به تسهیل تبادل اطلاعات در این صنعت کمک کند.
 
از این رو، می توان گفت با ورود فناوری اطلاعات به صنعت گردشگری جهت تسهیل تبادل اطلاعات، مدیریت اطلاعات اهمیت زیادی پیدا می کند. بنابراین از چارچوب مدیریت اطلاعات پیکره دانش به عنوان نمونه ای از یک فرآیند کسب و کار که در خدمت دو بخش ارائه دهنده خدمات گردشگری و گردشکران است، برای مدیریت اطلاعات استفاده می کنیم.
 
تا پیش از لطمه دیدن این صنعت در اثر شیوع و گسترش ویروس کرونا، گردشگران از اینترنت در آغاز چرخه سفر و فرآیند کسب و کار گردشگری استفاده می کردند. اما در حال حاضر که در خانه ماندن بر همه واجب شده است، گردشگری به عنوان مقوله ای غیرضروری به کلی از زندگی روزانه همه انسان ها حذف شده ست و این یعنی متضرر شدن صنعت گردشگری.
 
اما در این میان برخی از آژانس های گردشگری مطرح جهان بیکار ننشسته اند و گردشگری آنلاین و تور مجازی را برای مشتریانشان راه انداخته اند.
 
در این طرح، گردشگران می توانند از دیدنی ترین و بهترین مکان های گردشگری سراسر دنیا با قابلیت بازدید آنلاین و یا سه بعدی و با استفاده از یک دستگاه واقعیت افزوده و یا همان VR بازدید کنند.
 
البته گردشگران مجازی بدون این وسیله هم می توانند به تور مجازی بروند، چراکه آژانس های مسافرتی و سایر ارائه دهندگان خدمات گردشگری با بهبود زیر ساخت ها و سیستم های اینترنتی می این امکان را برای گردشگران به وجود آورده اند.
 
این امر نشاندهنده آن است که هر شرایط اجتناب ناپذیری که به وجود بیاید بازیگران صنعت گردشگری در فرآیند کسب و کار می توانند از اینترنت به نحو بهتری استفاده کرده و از این طریق نیز مزایایی برای خودشان به وجود بیاورند و در برقراری ارتباط با هم و با مشتریانشان به صورت بهتری عمل کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.