تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 22, 2020
14:29 چهارشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111059

بازدید آنلاین مردم از 24 اثر میراث جهانی ایران در ایام کرونایی

با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه 11 هزار کیلومتر روایت فرهنگی جهت بازدید 24 میراث جهانی ایران از طریق پلتفرم‌های ارتباطی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
 به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، مراسم معرفی طرح « ۱۱هزار کیلومتر مسیر در خانه؛ سفر به میراث جهانی » صبح امروز با حضور امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، به‌منظور بازدید آنلاین عموم مردم از 24 اثر میراث فرهنگی و مراکز دیدنی کشور در شرایط کرونایی حاضر، در کاخ‌موزه گلستان برگزار شد.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به شرایط حاکم بر کشور و چالشی مشترک به نام کرونا، گفت: چالش‌های جدید  انسان را وادار به ارائه خلاقیت های جدید می‌کندبه همین منظور در ایام نوروز برنامه  بازدید از 13 موزه را به‌صورت پایلوت و پخش مستقیم اجرا کردیم و استقبال از این برنامه بیش‌ از حد تصور ما بود و تصمیم بر آن شد تا این مسیر را ادامه دهیم .
 
معاون وزیر ارتباطات در ادامه افزود: برنامه 11 هزار کیلومتر بین دو هفته تاریخی یعنی روز حفاظت از بناها و محوطه‌های تاریخی و روز موزه‌ها از اهواز و سایت فرهنگی چغازنبیل آغاز می‌شود و هر  روز یک ساعت و نیم  برنامه به‌صورت استریم از طریق پلتفرهای ارتباطی  پخش می‌شود.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به همکاری مشترک بخش خصوص و دولتی گفت:  این طرح نمونه موفقی از همکاری دولت با بخش خصوصی و سمن‌ها است و در طرح شرکت‌های حوزه گردشگری و فناوری ما را همراهی می‌کنند و همچنین شرکت رایتل به‌ عنوان  اپراتور ارتباطی مسیر را پوشش می‌دهد و شرکت تیوا و سایر پلتفرم‌های به اشتراک‌گذاری تصویر  این برنامه را پشتیبانی می‌کنند.
 
ناظمی با تاکید بر همکاری‌های شکل‌گرفته بین دو وزارتخانه ارتباطات و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، گفت: تشکیل آرشیو دیجیتال میراث فرهنگی و حفظ و نگهداری از آن به‌صورت توزیع یافته در چند دیتاسنتر مختلف از دیگر اقدامات در دست اجرا است و هم‌افزایی بین دو مجموعه باعث  خلق ایده‌هایی ازجمله تجهیز ابنیه‌های تاریخی به تکنولوژی‌های جدید و واقعیت مجازی است .
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: امیدواریم اجرای تور 11هزار کیلومتر در خانه باعث ایجاد روایت دیجیتالی ماندگار و دسترس‌پذیر برای همگان شود و این امکان را فراهم آورد که نگاه تاریخی و فرهنگی بیش از گذشته و در سطوح متنوع‌تری مورداستفاده قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.