امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 26, 2020
17:03 یکشنبه، 7ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111203

افزایش حملات سایبری به کارکنان سازمان بهداشت جهانی در دوران شیوع کرونا

 
 
از زمان شیوع کرونا در کشورهای مختلف، سازمان بهداشت جهانی (WHO) شاهد افزایش چشمگیر حملات سایبری به کارمندان خود بوده. بر اساس اعلام این سازمان، اطلاعات نزدیک به ۴۵۰ ایمیل و پسورد فعال WHO به همراه اعتبارنامه هزاران فردی که روی کووید-۱۹ کار می‌کنند، فاش شده است.
 
بنابرگفته WHO، گواهینامه‌های فاش شده امنیت سیستم‌ها را در معرض خطر قرار نداده چرا که اطلاعات جدید نیستند و به سیستم‌ قدیمی حمله شده که البته این سیستم توسط کارکنان کنونی، بازنشستگان این سازمان و همچنین شرکای آن‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع باعث شده سازمان بهداشت جهانی تصمیم بگیرد اطلاعات سیستم‌های مورد حمله را به سیستم‌های مطمئن‌تر منتقل کند تا از حملات بیشتر در آینده جلوگیری شود.
 
حملات به این سازمان در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی، ۵ برابر افزایش داشته اما WHO با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می‌کند. مجرمان سایبری با استفاده از جعل هویت سعی کنند که نسخه جعلی صندوق همبستگی برای مبارزه با کرونا را ایجاد و توسط آن کلاهبرداری کنند.
 
 
«برناردو ماریانو»، مدیر ارشد بخش اطلاعات سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای مطبوعاتی از کشورهای عضو و کسب و کارهای خصوصی که این حملات و کلاهبرداری‌ها را به این سازمان هشدار داده‌اند، قدردانی و اعلام کرد: «تضمین امنیت اطلاعات برای کشورهای عضو و حفظ حریم شخصی افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستیم، همیشه برای ما در اولویت بوده البته در دوران شیوع کووید-۱۹ بیشتر مورد توجه قرار گرفته. ما از کشورهای عضو و بخش خصوصی برای هشدارهای ارسالی تشکر می‌کنیم. ما همه در این جنگ با هم هستیم.»
 
سازمان بهداشت جهانی در حال همکاری با بخش خصوصی برای بهبود امنیت سیستم‌های داخلی و همچنین آموزش کارکنان خود در رابطه با امنیت سایبری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.