اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

April 27, 2020
11:17 دوشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111211

مواجهه دوباره اروپا با آتش زدن دکل های مخابراتی

ICTna- کمبود شواهد و حمایت قوانین فیزیک هنوز نتوانسته موجب توقف انتشار این باور که 5G ویروس کرونا را با سرعت زیادی انتشار می دهد، بشود.
 
به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نیک جفری، رئیس وودافون بریتانیا در پستی در لینکدین نوشت: عمیقا متاسفم که باید بگویم خرابکاران باز هم به دکل های تلفن همراه ما حمله کرده اند و برای بیستمین بار دکل های مخابراتی را به آتش کشیده اند. یکی از سایت های ما در تعطیلات آخر هفته که ارتباطات موبایلی بیمارستان نایتینگل در بیرمنگام را تامین می کرد، توسط خرابکاران به آتش کشیده شده است.
 
coronavirus-5g-conspiracy-770x285.jpg
او افزود: از صمیم قلب ناراحت کننده است که به دلیل شرایط فعلی، خانواده ها نمی توانند در کنار عزیزان بیمارشان در بیمارستان باشند و اکنون با شرایط پیش آمده عمیقا ناراحت کننده است که آنها بخاطر یکسری اقدامات خودخواهانه برخی از نظریه پردازان توطئه فریب حتی نمی توانند از دلخوشی کوچک تماس های ویدیویی یا صوتی هم استفاده کنند.
 
سوزاندن دکل ها به معنای آسیب رساندن به زیرساخت های مهم ملی است. در عمل این بدین معنی است که خانواده ها حتی نمی توانند با عزیزان شان، آخرین دیدار و خداحافظی را داشته باشند. از سوی دیگر، پزشکان سخت کوش، پرستارها و ماموران پلیس نیز در مناطقی که دکل های مخابراتی به آتش کشیده شده و تخریب شده اند، نمی توانند با فرزاندان، همسر یا والدین شان یک تماس راحت و بی دغدغه داشته باشند.
 
رئیس وودافون بریتانیا خطاب به افرادی که دکل های مخابراتی را تخریب کرده و آتش می زنند، گفت: درباره کاری که انجام می دهید فکر کرده و آن را متوقف کنید. تصور کنید پدر یا مادر، پدربزرگ یا مادربزرگ شما در بیمارستان است. تصور کنید حتی نمی توانید برای آخرین بار آنها را ملاقات کنید. تنها به این دلیل که یک دروغ بزرگ را باور کرده اید.
 
او افزود: مطلقا هیچ ارتباطی بین 5G و ویروس کرونا وجود ندارد. هیچ شواهد علمی مبنی بر اینکه 5G برای سلامت انسان مضر است، ثبت نشده و وجود ندارد. کمی تحقیق کنید و مستندات علمی را مطالعه کنید.
 
به نظر می رسد اولین آتش سوزی دکل های مخابراتی در بریتانیا در لیورپول اتفاق افتاد و به سرعت در شهرهای بیرمنگام، داگنهام و بلفاست هم گسترش یافت. شایعات منتشر شده درباره ارتباط میان 5G و ویروس کرونا همانند خود ویروس به سرعت منتشر می شود و هیچ مرزی نمی شناسد بطوریکه به ایرلند، بلژیک و هلند هم سرایت کرده و البته به مرزهای اروپا محدود شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.