اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 2, 2020
13:22 شنبه، 13ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111390

یوتلست و SpaceX به دارایی های وان وب چشم دوخته اند

ICTna- شرکت SpaceX ایلان ماسک و اپراتور فرانسوی یوتلست به دارایی های وان وب در سراسر جهان چشم دوخته اند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در حالی پیشنهاد یوتلست به دلیل علاقه مندی دولت فرانسه به این دارایی ها ارائه شده است که دولت انگلستان نیز به خرید دارایی وان وب و اکانت و امتیازهای آن ابراز علاقه کرده است. 
Oneweb.png
وان وب تحت قوانین حمایتی بخش ۱۱ قوانین ورشکستگی ایالات متحده قرار دارد و علاوه بر ۷۴ ماهواره عملیاتی که در مدار دارد، دارایی های مدار فرکانس را در ITU نیز ثبت کرده است.
 
برگزاری مزایده فروش دارایی های این شرکت برای روز دوم جولای در دفتر Milbank، وکلای این شرکت، برنامه ریزی شده است و یک هفته پس از آن در تاریخ 10 جولای نهایی خواهد شد. اگر این مزایده چندین دوره طول بکشد، هر شرکت کننده در مناقصه باید در هر دوره به صورت جداگانه شرکت کند.
 
علاقه یوتلست باتوجه به اینکه برنامه هایی بسیار محدود برای مدارهای پایین زمین خود دارد ، بسیار جالب است. یوتلست درحال برنامه ریزی برای ناوگان کوچکی از ماهواره ها برای دسترسی اینترنت اشیا است و به دست آوردن دارایی های وان وب دراین زمینه می تواند به عنوان گزینه معامله زیرزمینی برای آن باشد. هرچند بردن این مزایده می تواند یوتلست را برای سرمایه گذاری در ساختمان بقیه دارایی وان وب مجاب کند.
 
اسپیس ایکس هم باتوجه به اینکه بیش از 400 ماهواره درحال گردش در مدارد دارد، یک دارایی نقد جذاب است و شاید به سرمایه گذاری مشترک Airbus با OneWeb برای ساخت ماهواره در فلوریدا علاقه دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.