تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 2, 2020
14:53 شنبه، 13ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111397

رکوردشکنی‌های اپل در دوران کرونا

گزارش عملکرد مالی اپل در سه ماهه اخیرا اعلام شد و آمار و ارقام از عملکرد خوب و فراتر از تصور و همچنین رکوردشکنی‌های این شرکت در این بازه زمانی حکایت دارند.
 
اپل در این سه ماهه پر تلاطم که با همه‌گیری ویروس کرونا همراه بود و بسیاری از کسب‌وکارها در جهان را تحت‌الشعاع خود قرار داد، پیشرفت محسوسی را در برخی کسب‌وکارهای خود تجربه و حتی چند رکورد جدید ثبت کند. در ادامه قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر بیاندازیم به عملکرد اپل و دستاوردهای این شرکت در این سه ماهه.
 
7- رشد دورقمی‌ درآمدهای اپل استور
 
 
اپل در دوران همه‌گیری ویروس کرونا نیز از محبوبیتی خاص نزد کاربران برخوردار بود، به طوری که میزان درآمدهای این شرکت از اپ استور، رشدی دورقمی‌را تجربه کرد. این رشد در دو بخش خرید اشتراک و همچنین پرداخت‌های درون برنامه‌ای مشاهده شده است.
 
6- افزایش خرید و راه‌اندازی دستگاه‌های اپل
 
 
 
لوکا مائستری، مدیر مالی اپل در طی اعلام گزارش عملکرد مالی این شرکت عنوان کرد که در این بازه زمانی، میزان دستگاه‌های فعال‌شده در تمامی‌مناطق جغرافیایی و در اکثر دسته‌بندی محصولات، بیشتر از هر زمان دیگری بوده است. این بدین معنی است که میزان خرید و فعالسازی آیفون، آیپد، مک و اپل واچ به نسبت قبل افزایش محسوسی داشته است.
 
5- ثبت رکوردی جدید در فروش ایرپاد و اپل واچ
 
 
 
اپل اعلام کرد که در زمینه فروش محصولات پوشیدنی این شرکت در این سه ماهه، به رکوردی جدید ثبت کرد. این درآمد برابر با 6.3 میلیارد دلار عنوان شده که در مقایسه با فروش 5.1 میلیارد دلاری این شرکت در مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی قابل توجه را نشان می‌دهد.
 
محصولات پوشیدنی شامل اپل واچ و ایرپاد می‌شوند. متاسفانه اپل، جزییات این میزان فروش را اعلام نکرد و مشخص نیست که هر کدام به طور جداگانه، چند درصد از این 6.3 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده‌اند.
 
4- رشد درآمدی بخش خدمات اپل
 
 
 
اپل توانست در این سه ماهه، درآمد بالایی را از بخش خدمات خود بدست آورد که تاکنون سابقه نداشته است. این بخش، رشدی 17 درصدی را تجربه کرده و درآمدی معادل 13.5 میلیارد دلار را برای این شرکت به ارمغان آورده است.
 
این در حالیست که بخش خدمات اپل در سه ماهه دوم سال 2019، درآمد 11.5 میلیارد دلاری را در پی داشت. البته این رشد درآمدی با توجه به همه‌گیری کرونا چندان هم دور از ذهن نبود چراکه اغلب مردم خانه‌نشین شده‌اند و به تبع، وقت بیشتری برای تماشای فیلم، خرید موسیقی، دانلود اپلیکیشن‌ها و یا تجربه انواع بازی‌ها دارند. در حال حاضر، بیش از 515 میلیون کاربر با خرید اشتراک از خدمات اپل استفاده می‌کنند که طبق برآوردها، تا پایان ماه دسامبر به 600 میلیون کاربر خواهد رسید.
 
3- عبور تعداد کاربران فعال ماهانه Apple News از مرز 125 میلیون نفر
 
 
 
تیم کوک، مدیرعامل اپل رسما اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه سرویس اپل نیوز این شرکت از 125 میلیون نفر عبور کرده است. بدیهی است که در این مقطع زمانی که با ویروس کرونا همراه شده است، تمایل افراد به گشت‌وگذار در دنیای خبر نسبت به گذشته بیشتر شده است.
 
2- رشد بی‌سابقه تعداد مشترکان شخص ثالث
 
 
 
به گفته اپل، در این بازه زمانی تعداد افرادی که اپلیکیشن‌های اپل را دانلود و یا برای خرید اشتراک ثبت‌نام کرده‌اند، رشدی بی‌سابقه را تجربه کرده است. در این گزارش آمده ثبت‌نام برای خرید اشتراک از سرویس‌های شخص ثالث، در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با رشدی 30 درصدی همراه بود.
 
1- ثبت رکوردی جدید در استفاده از فیس تایم و iMessage
 
 
 
همه‌گیری کرونا و رواج دورکاری، برقراری ارتباط‌های از راه دور و تصویری را به طور چشمگیری افزایش داده و در نتیجه، میزان استفاده کاربران از قابلیت‌هایی همچون فیس تایم و iMessage با رشد خیره‌کننده‌ای همراه بوده است به نحوی که رکوردی جدید در این زمینه ثبت شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.