تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 11, 2020
16:28 دوشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111748

درخواست تپسی از دولت برای دریافت بسته‌های حمایتی

 
شیوع کرونا در کشور بسیاری از کسب‌وکارها را با مشکلات مختلفی روبه‌رو کرده است. میزان خسارت‌های وارد شده به کسب‌وکارهای آفلاین و آنلاین با توجه به حوزه فعالیتشان متفاوت است. در این بین و براساس بررسی‌های وزارت ارتباطات نیروی انسانی روزمزد پلتفرم‌های خدمات در محل یا رانندگان سرویس‌های تاکسی اینترنتی و همچنین پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا بیشترین ضربه را از گسترش کرونا در کشور دیده‌اند. به دنبال این اتفاق حالا تپسی، به عنوان یکی از بازیگران اصلی حوزه حمل و نقل هوشمند در نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار اختصاص بسته حمایتی دولت به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی شده است. نامه مدیرعامل تپسی به وزیر تعاون به دنبال طرح دولت به نام خرید اعتباری اضطراری نوشته شده است؛ طرحی که براساس آن دولت برای کسانی که به دنبال شیوع کرونا، بیش از بقیه دچار مشکلات اقتصادیشده‌اند در نظر گرفته است. بر اساس این طرح، دو میلیون تومان وام در قالب اعتبار خرید از کلیه مراکز خرید و فروشگاه های سراسر کشور به افراد واجد شرایط تخصیص می‎یابد.
 
براساس گزارش روابط‌عمومی تپسی، میلاد منشی پور در نامه‌ای خطاب به محمد شریعتمداری پیشنهاد داده است تا شرکت تپسی، لیستی از رانندگان واجد شرایط را که بیشتر از طریق این شرکت امرار معاش می کنند برای بررسی به وزارت رفاه ارائه دهد تا هر چه سریع‌تر این اعتبار به این رانندگان اختصاص یابد.
مدیرعامل تپسی در این نامه نوشته است: «بخش عمده حمل و نقل درون شهری با خودروهای شخصی بر عهده تاکسی‌های آنلاین است و فقط تعداد رانندگان ثبت نام شده تپسی در تهران از کل تعداد تاکسی‌های ایران بیشتر است. نظر به این واقعیت و در صورت شمول رانندگان محترم تاکسی‌های زرد در این طرح، تخصیص این اعتبار به رانندگان تپسی به طریق اولی حائز اهمیت است.» در صورت موافقت دولت، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هم می‌توانند علاوه بر رانندگان اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌ها از این بسته حمایتی برخوردار شوند.
اما این تنها فعالیت تپسی برای حمایت از رانندگان خود نیست. براساس اعلام روابط‌عمومی تپسی،‌ هومن دمیرچی،‌ مدیر عملیات تپسی نیز از معرفی ۵ هزار سفیر این شرکت به بنیاد علوی برای دریافت تسهیلات خبر داده است. هومن دمیرچی در این مورد گفت: «به منظور حمایت مالی از رانندگانی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، درآمدشان کاهش یافته است، با کمک بنیاد علوی، ۲میلیون تومان وام به سفیران تپسی پرداخت می‌شود. علاوه بر این، تپسی به سفیرانی که به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و به دلیل بیماری، امکان کار و فعالیت نداشته‌اند نیز وام پرداخت می‌کند.»
براساس اظهارت دمیرچی،‌ این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۲۴ ماهه به رانندگان فعال تپسی در سراسر کشور از طریق بانک سینا پرداخت می‌شود. پیش از این تپسی با همکاری در کمپین «کنار همیم» برای کمک به سفیرانی که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا نتوانستند فعالیت کنند و درآمد خود را از دست دادند، دو میلیون تومان تسهیلات بدون بهره پرداخت می‌کند.
مدیر عملیات تپسی همچنین از مذاکرات این شرکت برای افزایش میزان سهمیه تاکسی‌های اینترنتی خبر داد و گفت: «در حال حاضر به همت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، قرار شده تا وسایل حمل‌ونقل اینترنتی که در بخش حمل‌ونقل کالا نیز فعالیت می‌کنند و روزانه حداقل ۲۰ مسیر پیمایشی برای جابه‌جایی کالا انجام می‌دهند، ۲۰ درصد سهمیه تشویقی به‌صورت اعتباری دریافت کنند.»
او ادامه داد: «ما همچنان در حال مذاکره هستیم تا شرایط دریافت این سهمیه تشویقی در شرایط فعلی تسهیل شود. همچنین پیشنهاد داده‌ایم که با توجه به شرایط فعلی درآمدی رانندگان، سهمیه بنزین 7 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به 10 لیتر افزایش یابد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.