تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 19, 2020
16:16 سه شنبه، 30ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 112059

انتشار اطلاعاتی تازه از قابلیت‌های جدید در آی او اس ۱۴

اگرچه هنوز بروزرسانی آی او اس ۱۴ رسما عرضه نشده اما تاکنون اطلاعات و شایعات زیادی در خصوص این نسخه از پلتفرم اپل به بیرون درز کرده است. بروزرسانی جدیدی که قرار است در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال اپل که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، معرفی شود.
 
اما اطلاعاتی که اخیرا از وب‌سایت TechCrunch منتشر شده، خبر از اضافه شدن اپلیکیشن جدیدی تحت عنوان Gobi در آی او اس ۱۴ می‌دهد. این اپلیکیشن مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده بوده و گفته می‌شود که از قابلیت خواندن کد QR برخوردار خواهد بود و می‌تواند مواردی همچون وب‌سایت اپل واچ، صفحات صثبت‌نام و همچنین فیلم در آیتیونز را اجرا و باز کند.
 
اپل قصد دارد تا از دوربین گوشی به عنوان ابزاری برای اپلیکیشن واقعیت افزوده Gobi استفاده و قابلیت‌های واقعیت افزوده را در اپلیکیشن Find My اضافه کند. طبق آنچه در این وب‌سایت آمده، در آی او اس ۱۴، کدی را نشان می‌دهد که به نظر به قابلیتی مربوط به خرید مربوط می‌شود و احتمالا در اپلیکیشن جدید واقعیت افزوده تعبیه خواهد شد.
 
علاوه بر این، ویژگی‌های دیگری نیز در آی او اس ۱۴ رویت شده است که شامل صداها و بازخورد لمسی جدید می‌شوند و ظاهرا در اپلیکیشن Find My به منظور کمک به کاربر برای موقعیت‌یابی گوشی‌های مفقودی استفاده خواهند شد.
 
از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار در آی او اس ۱۴ می‌توان به پشتیبانی از نشانگر ماوس و وجود کیبورد آیپد مجهز به ترک پد اشاره کرد. سایر قابلیت‌های جذابی که به آیفون و آیپد اضافه خواهند شد، شامل گزینه Home Screen Appearance می‌شوند که امکان تغییر ظاهر والپیپرهای دینامیک را در هوم اسکرین آی او اس فراهم می‌کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.