اپلیکیشن

تلفن همراه

May 20, 2020
12:48 چهارشنبه، 31ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 112091

مخالفت 51 درصدی متخصصان IT بریتانیا با رویکرد دولت در برابر کووید 19

ICTna- با تست اپلیکیشن ردیابی کووید 19 در جزیره وایت در بریتانیا، تنها 24 درصد از فعالان حوزه IT بر این باورند که طرح ها و نوآوری های اجرا شده برای مقابله یا کووید 19 موفقیت آمیز خواهد بود.
 
Doh-customer-experience-accident-bad-whoops-770x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تحقیقات صورت گرفته از سوی BCS، انجمن متخصصان فناوری اطلاعات بریتانیا حاکی از آن است که دولت به دنبال جذب حمایت جامعه IT است.
 
بیل میشل، مدیر سیاست گذاری BCS در این باره گفت: ما بر این باوریم که حتی اگر یک اپ ردیابی به لحاظ اخلاقی و به شایستگی هم بتواند نقش بزرگی در توقف گسترش ویروس کووید 19 داشته باشد اما تعداد زیادی از اعضای انجمن ما معتقدند این مدل کارساز نخواهد بود و درخصوص اتکا به یک بانک اطلاعاتی متمرکز هم نگران هستند.
 
او افزود: با وجود همه تردیدها، 42 درصد این اپ را نصب کرده اند و 21 درصد هنوز نتوانسته اند درباره آن تصمیم بگیرند. به نظر می رسد اراده خوبی برای فرصت دادن به این اپ ردیابی وجود دارد البته اگر نشان دهد که کارساز است. این بدین معنی است که اگر به نگرانی ها به خوبی پاسخ داده شود، احتمالا بیش از 60 درصد از جمعیت این اپ را نصب خواهند کرد و برای به دست آوردن تاثیر واقعی از این اپ برای متوقف کردن کووید 19 لازم است جمعیت خیلی زیادی آن را نصب کنند.
 
بنابر تحقیقات صورت گرفته، تنها 24 درصد معتقدند این اپ موفقیت آمیز خواهد بود، 32 درصد به طور شفاف بر این باورند این پروژه با شکست مواجه خواهد شد و مابقی هنوز تصمیمی درباره آن نگرفته اند.
از سوی دیگر، 51 درصد معتقدند رویکرد گوگل و اپل، مدل غیرمتمرکزی که دیتا روی دستگاه های کاربران ذخیره می شود، باید توسط دولت در پیش گرفته می شد.
 
این بحث تا زمانی که ویروس کرونا وجود دارد، ادامه خواهد داشت. برخی کشورها مدل غیرمتمرکز را پذیرفته اند که توسط سیلیکون ولی حمایت می شود و از سوی دیگر برخی مدل متمرکز را ترجیح داده اند اما باید گفت بحث های متنوع و زیادی درخصوص رویکرد متمرکز کردن دیتا وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.