اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 21, 2020
12:42 پنجشنبه، 1ام خردادماه 1399
کد خبر: 112129

اینستاگرام قوانین استفاده از آهنگ‌های دارای کپی رایت را بروز کرد

 
 
 
اینستاگرام قوانین استفاده از آهنگ‌های دارای کپی رایت در لایو، استوری و پست‌های دیگر این پلتفرم را اعلام کرد و از به روزرسانی جدیدی برای نوتیفیکیشن‌ها خبر داد که به کاربرانی که از آهنگ‌های دارای حق کپی رایت استفاده می‌کنند، زودتر هشدار می‌دهد. اینستاگرام قصد دارد با این کار از قطع شدن خودکار صدا یا لایو توسط هوش مصنوعی حین استفاده از آهنگ‌های دارای حق تکثیر جلوگیری کند.
 
از این پس با استفاده از آهنگ دارای حق تکثیر در ویدیوهای زنده، نوتیفیکیشن اخطار دهنده زودتر از قبل به نمایش در می‌آید تا کاربران زمان بیشتری برای حذف کردن آن داشته باشند و از قطع شدن صدا یا استریم ویدیو جلوگیری کنند.
 
اینستاگرام تاکید می‌کند که امکان استفاده از موزیک‌ها در استوری‌ها و فیلمبرداری از کنسرت‌ها و ارسال آن‌ها مانعی ندارد، اما استفاده از آهنگ‌های دارای حق کپی رایت در ویدیوهای زنده و یا در ویدیوهایی که از قبل ضبط شده و به صفحه اصلی ارسال شده‌اند، محدودیت‌هایی خواهد داشت.
 
این شبکه اجتماعی می‌گوید راهکار درست این است که کاربران از قسمت‌های کوتاهی از آهنگ استفاده کنند و از بکارگیری آهنگ‌های مختلف در ویدیوهای خود پرهیز کنند. علاوه بر این کاربر باید به جنبه بصری توجه کند و تمرکز اصلی ویدیو نباید پخش آهنگ باشد.
 
فیسبوک می‌گوید دستورالعمل‌های مربوط به استفاده از آهنگ‌ها برای تمام اکانت‌های این شبکه و اینستاگرام صدق می‌کند. این شبکه اجتماعی به کاربران توصیه می‌کند تا برای گذاشتن آهنگ در محتواهای خود از بانک صوتی این شبکه استفاده کنند که شامل آهنگ‌ها و فایل‌های صوتی بدون حق تکثیر می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.