اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

May 23, 2020
11:11 شنبه، 3ام خردادماه 1399
کد خبر: 112154

بی اطلاعی اپراتورها از رایگان بودن اینترنت آموزش مجازی دانشگاه ها

 
 
رئیس دانشگاه سوره درباره تمدید استفاده رایگان از اینترنت برای سامانه های آموزش مجازی گفت: اپراتورها از ارائه اینترنت رایگان برای سامانه های آموزش مجازی دانشگاه ها بی اطلاع هستند.
 
 محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره در رشته توئیتی در پاسخ به توئیت محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تمدید یکماه دیگر استفاده «رایگان» دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، اساتید و دانشجویان از سامانه‌های آموزش مجازی، گفت: جناب وزیر، به جِدّ می‌توان گفت که میلیون‌ها دانشجو، طلبه و استاد مخاطب این توئیت شما هستند و می‌توانند درباره آن هم قضاوت کنند، اما واقعاً خوب نیست مساله‌ای این چنین که دو وزیر و چند معاون وزیر به صراحت درباره آن در رسانه‌های رسمی صحبت کرده‌اند، بعد از ۱ ماه چنین معطل بماند.
 
وی افزود: جناب وزیر، بهتر است خودتان هم با اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت تماس بگیرید و ببینید که آیا این وعده داده شده از سوی دو وزیر مهم این کشور، برای ارائه اینترنت «رایگان» برای سامانه‌های آموزش مجازی، اجرایی شده است یا خیر؟ مطمئن باشید که همگی ابراز بی اطلاعی می‌کنند.
 
رئیس دانشگاه سوره با ارائه نمونه‌هایی از تماس با برخی اپراتورها که از رایگان شدن اینترنت سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها اظهار بی اطلاعی می‌کردند، افزود: دوستانی هم که این توئیت را می‌بینند با بقیه اپراتورهایی که دسترسی دارند، تماس بگیرند و از آنها درباره «رایگان» شدن ترافیک سامانه‌های آموزشی دانشگاه خود بپرسند و فایل صوتی مکالمه خود را ذیل همین توئیت به اشتراک بگذارند تا ببینیم واقعاً این وعده مهم و فراگیر، محقق شده است یا خیر؟
 
رئیس دانشگاه سوه خطاب به وزیر ارتباطات اعلام کرد: پیشنهاد می‌کنم مساله‌ای با این سطح از فراگیری و اهمیت را شخصاً تا حصول نتیجه مطلوب نهایی، پیگیری کنند، امیدوارم در پیگیری امور مسلمین و حق_الناس موفق و سربلند باشید.
 
سید علی اکبر صفوی مسئول کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم نیز در خصوص صحبت‌های وزیر ارتباطات مبنی بر دسترسی دانشگاه‌های کشور به خدمات آموزشی آنلاین نیز گفت: از نظر ابلاغ به اپراتورها درست می‌گویند ولی اینکه دقیقاً اپراتورها اعمال کرده‌اند یا خیر و یا اگر اعمال کرده‌اند چگونه دانشگاه می‌تواند ببیند اعمال شده جای سوال است.
 
محمدجواد آذری جهرمی چندی پیش با انتشار مطلبی در توئیتر اعلام کرده بود که استفاده «رایگان» دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، اساتید و دانشجویان از سامانه‌های آموزش مجازی به مدت یکماه دیگر تمدید شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.