اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 25, 2020
13:00 دوشنبه، 5ام خردادماه 1399
کد خبر: 112217

موتور جستجو اختصاصی هواوی جایگزین جستجوگر گوگل شد

پتال سرچ نام موتور جستجوی تازه وارد شرکت هواوی است. Huawei به خاطر تحریم‌های آمریکا مجبور به توسعه Petal Search برای جایگزین کردن با گوگل سرچ شد.
 
هواوی موتور جستجوی خود با نام پتال سرچ را معرفی کرد. تحریم هواوی توسط آمریکا سبب شده غول چینی قادر به استفاده از سرویس‌های شرکت گوگل نباشد، در نتیجه مشغول توسعه محصولات جایگزین برای آن‌ها است. اکنون می‌توان این موتور جستجو را از فروشگاه نرم افزاری اختصاصی بزرگترین گوشی‌ساز چینی، اپ گالری، دانلود کرد.
 
قابلیت‌های موتور جستجوی پتال سرچ
 
در موتور جستجوی Petal Search، کاربران علاوه بر امکان جستجو برای کسب اطلاعات مورد نیاز، قادر به خواندن اخبار، مشاهده وضعیت آب و هوا، تماشای ویدیو، گوش دادن به موسیقی، رزرو هتل و دانلود اپلیکیشن‌های کاربردی خواهند بود. توسعه‌دهنده وعده داد به مرور زمان سرویس‌های بیشتری را به پتال سرچ اضافه خواهد کرد.
 
هواوی از حدود یک سال پیش مشغول توسعه موتور جستجوی اختصاصی خود بوده است. در زمان آزمایش، نام آن هواوی سرچ بود. بعد از انتشار نسخه پایدار اسم موتور جستجو تغییر کرد و سپس برای دانلود عموم کاربران در فروشگاه اپ گالری قرار گرفت.
 
به لطف پلتفرم جدید یافتن اپلیکیشن‌ها از منابع مختلف بسیار ساده و سریع خواهد شد. به عبارتی با توجه به عدم دسترسی گوشی های جدید هواوی به فروشگاه نرم افزاری اصلی اندروید، گوگل پلی استور، با پتال سرچ می‌توانید به راحتی فایل نصبی apk اپلیکیشن‌ها را دانلود و نصب کنید.
 
اگر نرم افزار مورد نظر در فروشگاه اپ گالری وجود داشته باشد، به این فروشگاه هدایت خواهید شد، در غیر این صورت به سایر پلتفرم‌ها نظیر APKPure راهنمایی می‌شوید. با توجه به نبود برخی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید نظیر فیس بوک، اینستاگرام و دیگر نرم افزارهای متعلق به سایر شرکت‌های آمریکایی در AppGallery، این قابلیت پتال سرچ بسیار کاربردی است.
 
موتور جستجوی تازه وارد هواوی در فروشگاه این شرکت، در قسمتی که چند سرویس را با یکدیگر ادغام کرده است، در دسترس قرار دارد. گفتنی است احتمال عدم امکان استفاده از Petal Search در برخی کشورها وجود دارد.
 
بر اساس برخی اخبار جدید، شرکت گوگل حدود سه هفته پیش از دولت آمریکا درخواست کرده مجوز ادامه همکاری این شرکت با هواوی را صادر کند، اما کاخ سفید به این درخواست پاسخی نداد.
 
حدود دو ماه پیش، هواوی همزمان با رونمایی پرچمداران جدید از خانواده هواوی پی ۴۰ جدیدترین رابط کاربری مبتنی بر اندروید خود یعنی EMUI 10.1 را نیز معرفی کرد. این ورژن مدتی بعد در قالب نسخه بتا برای سایر گوشی های شرکت نیز عرضه شد. هفته گذشته انتشار نسخه بتای این رابط برای پرچمداران سال‌ گذشته شرکت آغاز شد. چند روز پیش نوبت به انتشار نسخه پایدار EMUI 10.1 برای هواوی پی ۳۰، پی ۳۰ پرو و میت پد پرو رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.