سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 27, 2020
11:38 چهارشنبه، 7ام خردادماه 1399
کد خبر: 112260

رونمایی HP از دو ورک استیشن‌ ZBook Firefly؛ شارژدهی ۱۷ ساعته و گرافیک کوادرو

 
 
کمپانی HP از جدیدترین مدل‌های ورک استیشن ZBook Firefly رونمایی کرده است. این دو ورک استیشن در دو مدل ۱۴ و ۱۵ اینچی به بازار عرضه می‌شوند و به گفته این کمپانی آمریکایی، هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که کاربران بسته به نیازشان می‌توانند از بین این دو انتخاب کنند.
 
ورک استیشن ZBook Firefly 14 بر اساس ادعای این کمپانی، کوچکترین و سبکترین ورک استیشن قابل حمل در جهان است. این لپ تاپ ۱۴ اینچی با ۱.۶ کیلوگرم وزن، ۸.۸ درصد کوچکتر و ۵.۲ درصد سبکتر از نسخه قبلی خود به حساب می‌آید. نسبت نمایشگر به بدنه در این لپ تاپ کوچک، ۸۴ درصد ارزیابی شده است. پنل به کار رفته در ZBook Firefly 14 هم 4K بوده و می‌تواند تا ۵۰۰ نیت روشنایی داشته باشد. همچنین این پنل قابلیت پشتیبانی از محتوای HDR 400 را نیز دارد.
 
نسخه ۱۵ اینچی این لپ‌ تاپ اما کمی سنگین‌وزن‌تر بوده، ولی در عین حال به ترتیب ۱۰ و ۱.۸ درصد کوچکتر و سبکتر از نسل پیشین خود است. نمایشگر به کار رفته در این مدل نیز همانند نسخه ۱۴ اینچی بوده، با این تفاوت که نسبت آن به نمایشگر به ۸۶ درصد ارتقا یافته است. مشخصات فنی این دو لپ‌ تاپ اما با یکدیگر مشابه بوده و کاربران می‌توانند هر دو آن‌ها را به پردازنده‌های نسل ۱۰ اینتل و تا ۶ هسته پردازشی به همراه گرافیک کوادرو P520 انویدیا با ۴ گیگابایت حافظه VRAM مجهز کنند.
 
با این حال تفاوت اصلی این لپ تاپ‌ها با نسخه‌های گیمینگ و مشابه، در الگوریتم Z اختصاصی کمپانی HP است. این الگوریتم به صورت پیوسته توانایی پردازشی CPU و GPU را پایش کرده و آن را در لحظه و متناسب با نیاز کاربر تنظیم می‌کند. بر اساس گفته‌های این کمپانی، استفاده از این الگوریتم به کاربر اجازه می‌دهد بدون فشار وارد کردن به باتری و بالا بردن سرعت چرخش فن‌ها، برای مدت بیشتری از حداکثر توان پردازشی هر دو ورک استیشن ZBook Firefly بهره ببرند. در نهایت با توجه به گفته‌های فوق HP مدعی می‌شود که کاربران این ورک استیشن‌ها می‌توانند تا ۱۷ ساعت روی شارژدهی باتری حساب باز کنند.
 
تمامی قطعات الکترونیکی به کار رفته در این دو لپ تاپ قدرتمند نیز توسط بدنه استانداردسازی شده با گواهی MIL-STD 810G ارتشی حفاظت می‌شود. در بخش صدا نیز HP کم کاری نکرده و مانند همیشه لپ تاپ‌های خود را به اسپیکرهای تیون شده توسط B&O (بَنگ اَند اولوفسِن) مجهز کرده است. علاوه بر این نیز دو مدل نمایشگر قابل حمل ۱۴ اینچی 4K نیز برای این دو ورک استیشن قدرتمند در نظر گرفته شده که کاربران می‌توانند نسخه HP E14 G4 را به کمک کابل USB-C و نسخه HP U27 4K را به صورت بی‌سیم به ورک استیشن‌های ZBook Firefly متصل کنند. از راه‌های ارتباطی بی‌سیم نیز می‌توان به پشتیبانی از LTE اشاره کرد.
 
در نهایت نیز قیمت پایه ۱۱۰۰ دلاری برای این لپ ‌تاپ‌ها در نظر گرفته شده که با نزدیک شدن زمان عرضه آن‌ها به بازار در مرداد، جزئیات بیشتری نیز از قیمت‌گذاری HP روی ورک‌ استیشن‌های خود منتشر می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.