اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 28, 2020
13:59 پنجشنبه، 8ام خردادماه 1399
کد خبر: 112323

طرح انتخاب هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی رونمایی شد

ICTna- طرح انتخاب هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی صبح امروز در مراسم اینترنتی رونمایی از پروژه های پیشران اقتصاد دیجیتال با حضور رئیس جمهور رونمایی و افتتاح شد.
 
IPTV.png
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، امروز حدود ۱.۸ میلیون نفر مشترک فعال با پرداخت حق عضویت و حدود سه میلیون نفر بیننده بدون پرداخت حق عضویت، استفاده از سامانه های دیداری و شنیداری اینترنتی را تجربه می کنند.
 
امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره این طرح گفت: امروزه در دنیا ۷۰ درصد ترافیک داده را پخش ویدئو، پادکست و موسیقی تشکیل می دهند درحالیکه در ایران این میزان ۲۰ درصد است. به همین دلیل تولید محتوا اصلی ترین چالش فعلی شبکه ملی اطلاعات به شمار می رود.
 
به گفته او، ضعف در تولید محتواهای جذاب و کاهش آزادی عمل تولیدکنندگان محتوا باعث شده است که سهم ترافیک داخل به اندازه ای که ظرفیت زیرساختی برای آن مهیا شده است، رشد نکند. زیرساخت فعلی شبکه ملی اطلاعات با ظرفیتی بیش از ۱۴ برابر میزان مصرف فعلی شهروندان تهیه شده است.
 
ناظمی گفت: توسعه سیستم های پخش فیلم، تلویزیون و صوت هم اندازه بازار اقتصاد دیجیتال را افزایش می دهد؛ هم صرفه اقتصادی در توسعه زیرساخت توسط بخش خصوصی را افزایش می دهد و هم نیاز فرهنگی مردم را پاسخ می دهد. اکنون ماهیانه حدود هفت میلیارد دقیقه از سرگرمی شهروندان ایرانی از طریق همین سامانه ها پاسخ داده می شود که امیدواریم با اجرای این طرح تا انتهای سال این رقم با رشد صد درصد روبه رو شود.
 
او افزود: این طرح از منظری دیگر، سیاست کلیدی حمایت از هنر و هنرمند است چون بازارسازی می کند و بازار تاتر، سینما و موسیقی را گسترش می دهد که این یعنی مخاطب هنر و هنرمند را افزایش می دهد.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مقایسه زمانی از تشکیل دولت یازدهم تاکنون گفت: در آن زمان اقتصاد سینما تنها ۳۷ میلیارد تومان در سال بود و امروز تنها سهم این سامانه ها غیر از سینما و DVD بیش از ۵۴ میلیارد تومان در ماه بوده و ادامه این روند یعنی ۶۴۸ میلیارد تومان در سال است که نشان دهنده اهمیت این نوع از طرح ها در اقتصاد دیجیتال است و ادامه رشد بازار اقتصادی سامانه های پخش ویدئو تا انتهای سال یعنی ۱۷ برابر شدن بازار سال ۹۲ و بزرگتر شدن از بازار فروش سینماها است. 
 
او افزود: باتوجه به ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت که به ۹۰ درصد رسیده، با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و سازمان تنظیم مقررات در این طرح به هر مشترک دارای اینترنت ثابت هدیه یک ماه تجربه استفاده از سامانه های ویدئویی و تلویزیونی ارایه می شود که هم عضویت یک ماهه و هم ترافیک مشاهده فیلم ها در این مدت رایگان است.
 
ناظمی ابراز امیدواری کرد تا انتهای سال جاری تا پنج میلیون خانوار بتوانند به مشترکین جدید پهن باند افزوده شوند و این خدمت را تجربه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.