اپلیکیشن

تلفن همراه

May 30, 2020
14:38 شنبه، 10ام خردادماه 1399
کد خبر: 112379

ساخت اپل آیدی مشروط به داشتن شماره خارجی شد

 
 
ساخت اپل آیدی که پیش از این تنها با داشتن یک ایمیل معتبر امکان‌پذیر بود، حالا در مرحله‌ی احراز هویت نیازمند شماره تماس است و متأسفانه از پیش‌شماره‌ی ایران پشتیبانی نمی‌کند.
 
 
شرکت اپل در جدیدترین اقدام خود، امروز ساخت اپل آیدی را منوط به داشتن شماره موبایل کرد. پیش از این در مراحل ساخت اپل آیدی یک کد به آدرس ایمیل فرد ارسال می‌شد و احراز هویت به‌سادگی انجام می‌گرفت؛ اما از امروز برای ساخت Apple ID اپل کد مذکور را فقط ازطریق پیامک یا تماس صوتی دراختیار کاربر خواهد گذاشت.
 
سخت‌گیری اپل در ساخت حساب کاربری هرچند ممکن است برای سایر کشورها به منزله‌ی افزایش امنیت تلقی شود؛ اما در ایران مانع دیگری برای استفاده از گوشی‌های اپل محسوب می‌شود؛ چرا که متأسفانه شرکت آمریکایی کد ایران را در فهرست پیش‌شماره‌های خود قرار نداده است. کاربران ایرانی پیش از این برای ساخت اکانت اپل تنها به یک نشانی جعلی نیاز داشتند که به‌سادگی توسط سایت‌های مانند fakeaddressgenerator ساخته می‌شود. اما مسئله‌ی اخیر به‌سادگی وارد کردن نشانی جعلی نیست؛ زیرا کاربر برای ادامه‌ی مراحل ثبت‌نام ملزم به وارد کردن کد تأییدی است که از اپل دریافت می‌کند.

گفتنی است، در صورتی که از قبل اپل آی‌دی دارید، مشکلی متوجه شما نخواهد بود. درواقع تنها کسانی به مانع جدید اپل برمی‌خورند که بخواهند برای اولین‌بار از گوشی‌های اپل استفاده کنند. البته، از آن‌جایی که چالش‌های استفاده از آیفون در ایران هیچ‌گاه به توقف استفاده از آن منجر نشده، پیش‌بینی می‌شود این بار نیز کاربران با استفاده از راه‌حل‌هایی مانند شماره‌ی مجازی تحریم جدید را به نوعی دور بزنند. تنها نگرانی شاید سوء استفاده‌ی برخی افراد سودجو از شرایط موجود و دریافت هزینه‌های زیاد در قبال ساخت اپل آی‌دی برای کاربران باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.