رسانه‌های اجتماعی

May 30, 2020
15:20 شنبه، 10ام خردادماه 1399
کد خبر: 112390

بخش‌بندی ویدیو‌های یوتیوب ممکن شد؛ مشاهده آسانتر کلیپ‌های طولانی

در یوتیوب ویدیوهای طولانی زیادی وجود دارد و شاید بخواهید تنها بخش‌هایی از آن‌ها را ببینید. اگر در این دسته قرار می‌گیرید، ویژگی جدید این وب‌سایت کارایی بالایی برایتان خواهد داشت. ویژگی «Video Chapters» یوتیوب به سازندگان ویدیوها اجازه می‌دهد که آن‌ها را قسمت‌بندی کنند تا کاربران به صورت مستقیم به بخش موردنیاز خود دسترسی داشته باشند.
 
در ماه آوریل یوتیوب در حال آزمایش این ویژگی بود، اما هم اکنون آن را به صورت رسمی در اختیار کاربران سیستم عامل iOS، اندروید و همچنین کاربران دسکتاپ قرار داده است. زمانی که سازندگان شرح بخش‌های مختلف را به ویدیو خود اضافه کنند، به صورت خودکار زمان سنج و عناوین برای آن‌ فعال می‌شوند.
 
اولین زمان در ۰:۰۰ اضافه و سپس عنوان این بخش به نمایش گذاشته می‌شود. سازندگان می‌توانند زمان بخش اول را مشخص و سپس برای بخش دوم عنوان انتخاب کنند. زمانی که قسمت بندی ویدیو تمام شد، تغییرات باید ذخیره شوند و سپس قسمت‌ها لیست می‌شوند. ویدیوها دستکم باید ۳ بخش با حداقل زمان ۱۰ ثانیه داشته باشند.
 
 
برای دسترسی راحت‌تر کاربران در موبایل به بخش‌های مختلف ویدیو، یوتیوب بازخورد هپتیکی را درنظر گرفته. در دسکتاپ کاربران به چنین قابلیتی دسترسی ندارد و بجای آن، با حرکت ماوس به بخش بعدی فرستاده می‌شوند. اگر توسط گوشی یا تبلت در حال استفاده از یوتیوب باشید، می‌توانید در زمان مشاهده ویدیو انگشتان خود را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید تا به زمان موردنظر خود برسید.
 
این سرویس پخش آنلاین ویدیو اعلام کرده در زمان آزمایش ویژگی جدید، بازخوردهای مثبت زیادی دریافت کرده، البته ویژگی کنونی تغییراتی داشته که برای مثال می‌توان به افزایش تعداد بخش‌ها با توجه به ابعاد نمایشگر اشاره کرد. در حقیقت کاربران در موبایل یا تبلت بخش‌های کمتری را در مقایسه با دسکتاپ مشاهده می‌کنند.
 
ویژگی Video Chapters باعث می‌شود کارایی یوتیوب در زمینه ویدیوهای بلند افزایش پیدا کند و همچنین میزان مشاهده ویدیوها نیز رشد داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.