اپراتورها

امینت

تلفن همراه

May 31, 2020
15:24 یکشنبه، 11ام خردادماه 1399
کد خبر: 112436

شناسایی عامل برداشت غیرمجاز با عنوان شارژ رایگان در یزد

 رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی فردی که در فضای مجازی با شگرد شارژ رایگان همراه اول و ایرانسل اقدام به کلاهبرداری از شهروندان یزدی می‌کرد، خبر داد.
 
سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با بیان این‌که در پی شکایت یکی از همشهریان مبنی بر این‌که با عنوان ارائه شارژ رایگان ایرانسل و همراه اول از طریق لینک‌های بارگزاری در شبکه‌های اجتماعی، به صورت غیرمجاز از حساب وی برداشت شده است، اظهار کرد: کارشناسان پلیس بعد از ثبت اظهارات شاکی بر آن شدند تا موضوع را در دستور کار و نسبت به شناسایی متهم اقدام کنند.
 
وی افزود: شاکی در اظهارات خود افزوده که در یکی از کانال‌های تلگرامی با تبلیغ دریافت شارژ رایگان مواجه شدم و که می‌بایستی مبلغ هزار تومان جهت شرکت در قرعه‌کشی از طریق درگاهی بانکی که لینک مربوطه ما را ارجاع میداد پرداخت کنم، بعد از وارد کردن اطلاعات بانکی در درگاه مربوطه و تایید اطلاعات پیغامی از سوی درگاه با عنوان تراکنش ناموفق و مجدد اقدام کنید، دریافت کردم، با این حال منصرف شدم که بعد ساعاتی متوجه شدم مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان از حسابم بصورت غیرمجاز برداشت شده است.
 
رئیس پلیس فتا یزد گفت: کلاهبرداران در مرحله اول اقدام به ساخت یک درگاه جعلی با موضوع شارژ رایگان کرده و با تبلیغ گسترده این درگاه جعلی در کانال‌ها و گروهای شبکه‌های مجازی، افراد را ترغیب به عضویت در این کانال و خرید شارژ رایگان کرده و در مرحله بعد پس از نفوذ به اطلاعات حساب آن‌ها اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان از طریق خرید و برداشت وجه نقد کرده است.
 
سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: کاربران در حوزه خرید اینترنتی باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا از طریق درگاه‌های جعلی در دام کلاهبرداران قرار نگیرند لذا جهت افزایش ضریب امنیت خریدهای اینترنتی به بانک مربوطه مراجعه و نسبت به فعال‌سازی رمزپویا یا همان رمز یکبار مصرف حتما اقدام کنند.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از سایت پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان یزد در پایان از کاربران خواست: از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم فضای مجازی مطلع شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.