اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 31, 2020
15:30 یکشنبه، 11ام خردادماه 1399
کد خبر: 112440

بهره‌مندی 2500 روستای استان از اینترنت پرسرعت

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تعداد روستاهای تحت پوشش اینترنت در سطح استان چندین برابر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و 464 روستای سطح استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.
به گزارش روابط عمومی ICT آذربایجان غربی ، قاسم جلیلی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رشد 130 درصدی خریدهای اینترنتی در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته اظهار کرد: در جریان بروز بیماری کرونا میزان بسته های خرید اینترنتی از 28 هزار و 19 مرسوله به 65 هزار و 802 مرسوله در فروردین سال 99 افزایش داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 135 درصد رشد برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه مقرر شده بود 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت دسترسی پیدا کنند، افزود: درصد تحقق این هدف در استان 75 درصد بوده و تا پایان سال به بیش از تعهد برنامه ششم توسعه می رسیم و در حاضر 2500 روستای آذربایجان‌غربی از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تحریم باعث ایجاد تاخیر در رسیدن به این هدف شدند، تصریح کرد: در فاز نخست این طرح یک هزار و 450 روستا در سطح استان از اینترنت بهره‌مند شدند و در فاز دوم در حالی که باید یک هزار و 100 روستا تحت پوشش قرار می‌گرفت به دلیل تحریم‌ها و با وجود تکمیل زیرساخت‌ها تنها 267 روستا تحت پوشش قرار گرفتند.
 
 افزود: شیوع کرونا شرایط خاصی را در دنیا و کشور به وجود آورده است و طبق بررسی‌ها در دوران کرونا مصرف اینترنت در کشور چندین برابر شده و در فروردین ماه خریدهای اینترنتی رشد 130 درصدی در سطح کشور داشته است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سطح کشور پنج هزار استارت‌آپ در جریان کرونا متضرر شده‌اند، افزود: استارت آپ‌های استان که متضرر شده باشند با دارا بودن شرایط لازم تحت حمایت قرار می‌گیرند.
 
جلیلی نژاد ادامه داد: همه 48 شهر آذربایجان‌غربی از امکانات آخرین نسل تلفن همراه برخوردار هستند در حالی که در ابتدای دولت تدبیر و امید، تنها پنج شهر از خدمات نسل سه استفاده  می‌کردند.
 
وی اظهار کرد: در 200 کیلومتر از جاده‌های استان نقاط کور ارتباطی وجود داشت که این مسیرها شناسایی و برای رفع این مشکل اقدام شده و تاکنون 140 کیلومتر آن با ارتقا سایت ها پوشش داده شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.