اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 1, 2020
11:36 دوشنبه، 12ام خردادماه 1399
کد خبر: 112478

هوش مصنوعی جای خبرنگاران مایکروسافت را می گیرد

مایکروسافت اخیرا از اخراج برخی از خبرنگاران و اعضای تیم تحریریه خود که در بخش اخبار مایکروسافت و MSN کار می‌کنند، خبر داد و اعلام کرد که هوش مصنوعی را جایگزین این افراد خواهد کرد.
 
این تصمیم در حالی اتخاذ شد که به گفته مایکروسافت از فناوری هوش مصنوعی برای تهیه و اخبار و ارائه آن در وب‌سایت MSN، مرورگر مایکروسافت اج و دیگر اپلیکیشن‌های خبری این شرکت کمک گرفته خواهد شد. درواقع، اقدام اخیر مایکروسافت بخشی از برنامه این شرکت برای اخراج تعداد از کارمندان خود در بخش‌های مختلف و بهره‌گیری از هوش مصنوعی بجای آن‌هاست.
 
اغلب این کارمندان که در آستانه اخراج قرار دارند از بخش‌هایی همچون سرچ، تبلیغات، اخبار و اج هستند که در انتخاب و تهیه محتوا فعالیت دارند. سخنگوی مایکروسافت طی بیانیه‌ای دراین رابطه نوشت: همانند دیگر شرکت‌ها، ما به طور منزل در حال ارزیابی و بررسی کسب‌وکارهای خود هستیم. این تصمیم می‌تواند منجر به افزایش سرمایه‌گذاری‌های ما در سایر حوزه‌ها و همچنین استخدام نیروهای جدید در دیگر بخش‌ها شود. این تصمیم‌ها هیچ ارتباطی به شرایط همه‌گیری (کرونا) ندارد.
 
اگرچه مایکروسافت اعلام کرده که این موج از اخراج کارمندان، ارتباط مستقیمی‌با ویروس کرونا ندارد اما گزارش‌ها حاکی از آن است که میزان درآمدهای تبلیغاتی بسیاری از کسب‌وکارهای رسانه‌ای در جهان از قبیل رسانه‌های تلویزیونی، آنلاین و روزنامه‌ها با کاهش چشمگیری همراه بوده و قطعا مایکروسافت نیز از این قاعده مستثنی نیست.
 
طبق اعلام مایکروسافت، حدود 50 کارمند این شرکت در آمریکا و 27 کارمند نیز در بریتانیا شغل خود را از دست خواهند داد. حدود 25 سال است که مایکروسافت با راه‌اندازی MSN در سال 1995، به حوزه خبر ورود کرده است. این شرکت حدود دو سال پیش اعلام کرد که بیش از 800 نفر در سراسر جهان با این بخش همکاری دارند.
 
مایکروسافت همچنین در طی چند ماه اخیر از کارمندان بخش خبر خود خواسته بود، تا از ظرفیت‌های فناوری هوش مصنوعی در این حوزه نهایت استفاده را ببرند. این شرکت هم اکنون از هوش مصنوعی برای اسکن، پردازش و فیلتر محتوا کمک می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.