اپلیکیشن

تلفن همراه

June 5, 2020
12:02 جمعه، 16ام خردادماه 1399
کد خبر: 112606

افزایش استفاده کاربران آمریکایی از اپلیکیشن رمزگذاری شده «سیگنال»

 
 
 
با گسترش تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا، بسیاری از کاربران در این کشور برای حفاظت بیشتر از اطلاعات خود و جلوگیری از ردیابی شدن، به دانلود اپلیکیشن «سیگنال» روی آورده‌‌اند. این برنامه قادر است با رمزگذاری تمامی اطلاعات، از چت‌ها و مکالمات کاربران به طور کامل محافظت کند.
 
اپلیکیشن پیام رسان سیگنال که یک برنامه اوپن سورس و رایگان است، توسط یک سازمان غیردولتی طراحی شده و طی روزهای اخیر توسط بسیاری از کاربران دانلود و استفاده شده است. سیگنال، قابلیت رمزگذاری چت‌ها به صورت End-to-End را داشته و بنابراین تنها فرستنده و دریافت کننده پیام قادر به خواندن پیام از طریق این پلتفرم است.
 
سرویس «Apptopia» که در زمینه نظارت بر دانلود برنامه‌ها فعالیت می‌کند، در گفت‌و‌گو با وبسایت Mashable اعلام کرده که این اپلیکیشن در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته بالغ بر 37 هزار بار دانلود شده که به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌شود. نکته جالب اینکه طبق اطلاعات ارائه شده توسط این سرویس، دانلود این برنامه در روزهای بعد نیز همچنان با همان سرعت افزایش داشته است.
 
به گفته Apptopia، اپلیکیشن سیگنال طی 10 روز گذشته بیش از 73 هزار مرتبه توسط کاربران آمریکایی دانلود شده است.
 
با اینکه اپلیکیشن واتساپ نیز از چنین قابلیتی برخوردار است، اما رسوایی‌های متعدد فیسبوک در زمینه حریم خصوصی این شایعه را به وجود آورده که ممکن است اطلاعات کاربران در واتساپ قابل دسترسی توسط فیسبوک و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی باشد.
 
سال 2016، داداگاه غرب ایالت ویرجینیا نیز از سیگنال خواست که اطلاعات دو کاربر این پلیکیشن را در اختیار آنها قرار دهد اما تنها دیتایی که سیگنال قادر به ارائه به دادگاه بود، تاریخ ایجاد اکانت توسط کاربر و زمان‌های استفاده شخص از این برنامه بود.
 
به بیان بهتر، سیگنال هیچ دیتایی از کاربر را ذخیره نمی‌کند و از این رو قادر به ارائه اطلاعات افراد به هیچ شخص و نهادی نیست.
 
یکی دیگر از قابلیت‌های اپلکیشن سیگنال، حذف خودکار پیام‌ها است؛ به طوری که اگر شخص در تظاهرات آمریکا دستگیر شود و پلیس بخواهد به هر نحوی گوشی او را باز کند، تنها قادر خواهد بود چند پیام آخر کاربر را مشاهده کند و دسترسی به تاریخچه پیام‌های رد و بدل شده کاربر امکان‌پذیر نیست.
 
از دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن سیگنال، تماس‌های صوتی و تصویری رمزگذاری شده است و اینکه استفاده از آن به راحتی استفاده از اپلیکیشن‌های پیام رسان عادی مثل واتساپ، تلگرام و آی مسیج است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.