تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 6, 2020
11:17 شنبه، 17ام خردادماه 1399
کد خبر: 112614

سیستم اتوماتیک منابع انسانی آمازون مختل شد

 
 
گزارشی جدید نشان می دهد سیستم اتوماتیک منابع انسانی آمازون اختلالات زیادی دارد و برای پردازش تقاضاهای کارگران برای مرخصی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ دچار مشکل شده است.
 
به نقل از دیلی میل، سیستم اتوماسیون منابع انسانی آمازون به دلیل انبوه درخواست های مرخصی کارگران و دستمزد عقب افتاده ناشی از انتشار کووید۱۹ با مشکل روبرو شده است.
 
تحقیقات بلومبرگ نشان می دهد برخی کارگران این شرکت  که به کووید ۱۹ مبتلا بوده اند، نمی توانند با بخش منابع انسانی که به طور گسترده اتوماتیک است، ارتباط برقرار کنند.
 
کارگران آمازون به جای ارتباط با یک کارمند انسانی باید ساعت ها پای تلفن منتظر بمانند و با چت بات ها سروکله بزنند تا بتوانند درخواست هایشان را به طور اتوماتیک پر کنند.
 
در نتیجه سیستم اتوماتیک منابع انسانی آمازون فرایند ترخیص برخی از کارگرانی را فعال کرده که بیمار بوده اند یا به دلیل دوره نقاهت ابتلا به کووید ۱۹ در شیفت های کاری خود حاضر نشده اند. همچنین این سیستم به برخی کارگران که اسناد مربوط به بیماری را در اختیار داشته اند یا باید از بیماران مراقبت می کردند، مرخصی استعلاجی نداده است.
 
یکی از کارگران در مصاحبه با بلومبرگ می گوید پس از ابتلا به کووید ۱۹ و درخواست مرخصی، سیستم این شرکت به طور تصادفی برای او مرخصی بدون حقوق ثبت کرده است.
 
طبق گزارش ها کارمندان روزها منتظر می مانند تا با سیستم منابع انسانی ارتباط برقرار کنند و پس از آن نیز ساعت ها باید منتظر بمانند تا به یک مرکز تماس در هند متصل شوند که نمی تواند اشتباهات را تصحیح کند.
 
به گفته کارمندان بخش منابع انسانی آمازون، این اختلالات به دلیل کاهش نیروی انسانی با هدف تمرکز بیشتر روی اتوماسیون، بدتر شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.