رسانه‌های اجتماعی

June 14, 2020
17:37 یکشنبه، 25ام خردادماه 1399
کد خبر: 112947

توییتر هزاران اکانت مرتبط با دولت چین را مسدود کرد

ICTna- توییتر بسیاری از حساب های کاربری مرتبط با دولت چین را مسدود کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، توییتر در اطلاعیه ای فاش کرد 32 هزار و 242 اکانت را که مشخص شد دولت های خارجی برای پیشبرد برنامه های خود اداره می کنند را حذف کرده است. از این تعداد 23 هزار و 750 اکانت متعلق به دولت چین بود که به آرشیو توییتر اضافه شد.
 
Twitter China.jpg
این مساله مربوط به دو مجموعه حساب به هم پیوسته است. 23 هزار و 750 اکانت هسته شبکه را تشکیل می دادند و 150 هزار اکانت هم برای تقویت و تایید محتوای آنها طراحی و ایجاد شده بودند که البته آنها حذف نشده اند.
 
در اطلاعیه توییتر آمده است: کل این شبکه درگیر طیف وسیعی از فعالیت های دستکاری و هماهنگ شده بود که به زبان چینی توییت می کردند و روایت های ژئوپلتیکی مورد علاقه جامعه کمونیست چین را گسترش می دادند و روایت هایی فریبکارانه درباره پویایی سیاسی در هنگ کنگ را ادامه می دادند.
 
سایر اکانت های مسدود شده مرتبط با روسیه یا ترکیه بودند که روی تعالی حاکمان خود متمرکز بودند درحالیکه هیچ کدام از آنها به عشق به دموکراسی مخالف و بی روح شناخته شده نیستند. برخی معتقدند در حالی که توییتر سزاوار انتقاد برای مداخله در سیاست های آمریکا است اما از سوی دیگر باید برای مقابله با اکانت های غیرواقعی و بی اعتمادی مانند اینها تحسین شود.
 
این اقدام توئیتر یک هفته پس از آن صورت گرفت که فیس بوک تصمیم گرفت پست هایی که از منابع رسانه ای تحت کنترل دولت ها منتشر می شود را نشانه گذاری کند. پس از آن دیگر غول های رسانه های اجتماعی با یک چالش سیاسی تازه مواجه شدند.
 
در همین حال، کارزار انتخاباتی جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکرات ها، در نامه ای سرگشاده به فیس بوک خواستار سانسور رئیس جمهور ترامپ شده است.
 
در این نامه آمده است: فیس بوک همچنان اجازه داده است تا دونالد ترامپ هرچه می خواهد بگوید و آنقدر به آن توجه می کند که مطمئن شود تا ادعاهای او به گوش میلیون ها رای دهنده برسد. SuperPACs و دیگر گروه های پول سیاه هم رفتارهای او را دنبال می کنند. ترامپ و متحدانش از فیس بوک برای ایجاد ترس و انتشار اطلاعات غلط درمورد رای گیری استفاده کرده اند.
 
فیس بوک هم با انتشار اطلاعیه ای پاسخ داد: ما در جامعه دموکراتیکی زندگی می کنیم که مقامات رسمی منتخب درباره قوانین مربوط به کمپین ها تصمیم می گیرند. دو هفته پیش رئیس جمهور آمریکا یک فرمان اجرایی خطاب به آژانس های فدرال صادر کرد که سایت های رسانه های اجتماعی را از درگیر شدن در فعالیت هایی مانند راستی آزمایی اطلاعیه های سیاسیون منع می کرد. این هفته کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری دادخواستی را منتشر کرده و از ما خواسته تا دقیقا خلاف آن را انجام دهیم.
 
فیس بوک در ادامه افزوده است: درست همانگونه که با شبکه های پخش رفتار شد، جایی که دولت آمریکا تبلیغات انتخاباتی سیاستمداران را ممنوع کرده است، نمایندگان منتخب مردم باید قوانینی را تنظیم کنند و ما از آنها پیروی خواهیم کرد. انتخابات در ماه نوامبر برگزار می شود و ما حتی اگر به شدت با آن مخالف باشیم، از گفتارهای سیاسی محافظت خواهیم کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.