اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

June 16, 2020
12:19 سه شنبه، 27ام خردادماه 1399
کد خبر: 113020

مدیرعامل همراه اول: سال 1402 از 5G بهره برداری تجاری می‌کنیم

 
ICTna- مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: درحال حاضر پایلوت 5G در شبکه همراه اول در حال اجرا است و در سال 1402 بهره برداری تجاری از آن صورت خواهد گرفت.
 
Akhavan3.jpg
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مهدی اخوان بهابادی صبح امروز در گزارش سالانه هیات مدیره به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 98 اظهار داشت: درحال حاضر تعداد مشترکین همراه اول به ۹۰ میلیون و ۲۴۱ هزار مشترک رسیده که از این تعداد ۶۱ میلیون مشترک اعتباری و ۲۹ میلیون نفر مشترک اعتباری هستند. 
 
او، تعداد مشترکان VLR همراه اول را ۵۹ میلیون مشترک و میزان متوسط درآمد به ازای هر مشترک را ۲۵ هزار و ۶۲۱ تومان عنوان کرد که است که ۱۸ درصد رشد داشته است و سهم بازار همراه اول به ۶۰ درصد رسیده است.
اخوان بهابادی، تعداد مصرف‌کنندگان دیتای باندپهن همراه اول را ۳۳ میلیون و ۹۱۰ هزار مشترک عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۱.۵ میلیون مشترک LTE/4G هستند و در سال ۹۸ نیز ۷.۹ مشترک جدید باند پهن به شبکه همراه اول افزوده شد.
 
او با اشاره به اینکه روی اپلیکیشن مای همراه اول ماهیانه ۱۲۰ میلیون تراکنش وجود دارد، افزود: سه میلیون و ۸۰۰ هزار تماس در هر ماه داریم و ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک عضو باشگاه مشتریان همراه اول هستند.
 
مدیرعامل همراه اول از کاهش 47 درصدی قطع ارتباط مشترکان به دلیل بدهی پایان دوره خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار سایت 4G همراه اول به شبکه فیبر نوری متصل شده است.
 
به گفته او، به صورت روزانه ۱۱ پتابایت دیتا و ۲۲ میلیون ایرلانگ صوتی در شبکه همراه اول در سال ۹۸ برقرار شده که در مقایسه با سال 97 رشد ۲.۵ برابری داشته است. در سال ۹۸ مصرف دیتا ۲۱۲۳ پتابایت ماهیانه بوده که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۱.۶۳ درصدی داشته است.
 
اخوان بهابادی از تاسیس و راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و شرکت کسب و کار هوشمند توسط همراه اول خبر داد و گفت: مرکز تحقیق و توسعه جهت شناسایی نیازهای لایسنسی و با هدف کاهش وابستگی به محصولات خارجی ایجاد شده است و در حوزه فناوری‌های جدید باید پایلوت اجرا کند.
 
او با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم سرویس‌ها و راهکارهای هوشمند خلاقانه که باعث افزایش رضایت مشتری شود را ارایه کنیم، ابراز امیدواری کرد تشکیل شرکت کسب و کار هوشمند باعث تقویت همراه اول در حوزه اکوسیستم دیجیتال کشور شود.
 
اخوان بهابادی گفت: خدمات متنوعی را در حوزه کسب و کارهای دیجیتال مانند رسانه‌های اجتماعی، خدمات پرداخت، بازی، سرگرمی، لجستیک و … دنبال می‌کنیم و در همین راستا از شرکت کسب و‌کار هوشمند خواسته‌ایم در این حوزه‌ها فعالیت جدی داشته باشد و در حوزه دیجیتال بخش بزرگتری را کسب کنیم.
 
او از درآمد 18 هزار و 120 میلیارد تومانی درآمد همراه اول در سال 98 با رشد 23 درصدی خبر داد و گفت: از مجموع درآمد کسب شده ۸۸۱۳ میلیارد تومان از محل خدمات دیتا بوده که ۶۸۸۴ میلیارد تومان متعلق به مشترکان دائمی و ۹۲۰۰ میلیارد تومان آن متعلق به مشترکان اعتباری است.
 
اخوان بهابادی از تحقق درآمد 142 میلیارد تومانی از محل سرویس های شرکت مبین‌نت، ۳۱۵ میلیارد تومانی از محل درآمد خدمات ارزش افزوده و ۷۵۵ میلیارد تومانی از محل درآمد اتصال متقابل خبر داد.
 
به گفته او، در ابتدای سال ۹۸ ارزش بازار همراه اول در بورس ۱۸۸۵۰ میلیارد تومان بوده و این رقم در روز گذشته به ۷۰۶۷۵ میلیارد تومان با رشد ۲۷۷ درصدی در بازار سرمایه رسید.
 
مدیرعامل همراه اول از ورود شرکت های زیرمجموعه همراه اول به بورس در سال جاری خبر داد و گفت: این شرکت‌ها شناسایی و فرایند ورود آنها به بازار بورس و اوراق بهادار درحال پیگیری است.
 
او در پایان به دلیل نیاز شرکت ارتباطات سیار ایران به سرمایه‌گذاری‌های فراوان در سال جاری، خواستار تقسیم ۷۰ درصد سود سهام شرکت ارتباطات سیار ایران برای سال مالی ۹۸ شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.