امنیت

بازی

فناوری اطلاعات

June 20, 2020
11:22 شنبه، 31ام خردادماه 1399
کد خبر: 113125

تنظیم قوانین شبکه‌ای برای Steam در کسپرسکی اینترنت سکیورتی

برخی گیمرها ذره‌ای علاقه به برنامه‌های آنتی‌ویروس ندارند. هر از چندگاهی هم کسی را در چت‌های درون‌بازی می‌بینید که گله می‌کند چرا گیم‌شوترِ مورد علاقه‌اش کند است؛ همیشه هم کسی است که با نگاهی عاقل اندر سفیه پاسخ می‌دهد: «آنتی‌ویروست رو خاموش کن».
به گزارش روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ در حقیقت، این افتضاح‌ترین ایده است. بسیاری از برنامه‌های مخرب سرشان درد می‌کند برای اکانت‌های Steam؛ حالا این هم به کنار که خیلی راحت می‌شود چیزی آلوده را در دستگاهی محافظت‌نشده دانلود کرد. اگر کامپیوتر شما آلوده شود، درست همینجاست که لگ‌ها و دردسرهای دیگر سر باز می‌کنند. و بعد، آیا مطمئن هستید که بعد از تمام شدن گیم یادتان می‌ماند آنتی‌ویروس را مجدداً روشن کنید؟
نرم‌افزارهای مدرن آنتی‌ویروس می‌توانند بدون اینکه حتی متوجه‌شان باشید برای خود اجرا شوند. بعنوان مثال، Kaspersky Internet Security، استیم را اپی مطمئن تلقی نموده و به طور پیش‌فرض در فعالیت آن هیچ تداخلی ایجاد نمی‌کند. اگر اجرای گیم‌ها برایتان مشکل‌دار شده است توصیه‌های زیر را دنبال کنید. این توصیه‌ها همچنین به درد کاربران کسپرسکی توتال سکیوریتی یا کسپرسکی سکیوریتی کلود نیز می‌خورد.
تنظیم قوانین شبکه‌ای برای Steam در کسپرسکی اینترنت سکیورتی
ابتدا مطمئن شوید برنامه آنتی‌ویروس اتصال سرویس گیم به اینترنت را قطع نمی‌کند:
Kaspersky Internet Security را باز کرده و روی آیکون چرخ‌دنده در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید.
در منوی سمت چپ Protection را زده و بعد گزینه Firewall را انتخاب نمایید.
در پایین پنجره، روی گزینه Configure application rules کلیک کنید.
 
  • Steam را در فهرست اپ پیدا کرده و مطمئن شوید تیک سبزرنگ را کنار ستون Network می‌بینید. اگر آیکون دیگری آنجا دیدید، رویش کلیک کرده و گزینه Allow را انتخاب نمایید.
همین کار را برای تمامی سرویس‌های Valve انجام دهید.
از این به بعد دیگر مشکل اتصال‌های مشترک نخواهید داشت.
قوانین و استثنائات تنظیمات Steam در کسپرسکی اینترنت سکیوریتی
برخی قابلیت‌های Steam نیازمند حقوقی هستند که شاید راهکار محافظتی دادن این حقوق را به لحاظ امنیتی کار درستی تلقی نکند. بعنوان مثال، کلاینت استیم برای اینکه پوشش Steam و تمامی قابلیت‌های مرتبط با آن کار کنند باید به پروسه گیم دسترسی داشته باشد.
برای دادن حقوق مورد نیاز اپ، مراحل زیر را طی کنید:
Kaspersky Internet Security را باز کرده و روی آیکون چرخ‌دنده در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش کلیک کنید.
در منوی سمت چپ Protection را انتخاب نموده و روی گزینه Application Control کلیک کنید.
پایین پنجره Manage Applications را انتخاب کنید.
 
دکمه سمت راست روی نام اپ را زده و از منوی زمینه گزینه Details and rules را انتخاب نمایید.
در تب Exclusions تیک را از روی گزینه Do not monitor application بردارید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.