تبلت

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 20, 2020
18:12 شنبه، 31ام خردادماه 1399
کد خبر: 113148

رونمایی از iOS 14 در کنفرانس مجازی توسعه دهندگان اپل

ICTna- برخلاف گوگل و سایر کمپانی های فناوری، اپل قرار است باوجود همه گیری کووید 10 کتفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) را برگزار کند.
 
iphone-11-front-1.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مثل همیشه انتظار می رود اپل نگاهی به نسخه های جدید سیستم عامل های مختلف بیاندازد که شامل iOS14، IPadOS 14، macOS 10.16، watchOS 7 و tvOS 14  می شود.
 
این احتمال وجود دارد که اپل سورپرایزهایی هم داشته باشد از جمله نونوار کردن iMac پس از تاخیر طولانی مدت، تغییرات بسیار بزرگ و مهم در کل خط مک برای تخصیص چیپست مبتنی بر ARM و حتی نیم نگاهی به هدفون های شایعه شده درمورد اپل داشته باشد.
 
کتفرانس WWDC امسال به صورت حضوری برگزار نخواهد شد و تمام رویداد به صورت دیجیتالی خواهد بود و شرکت کنندگان از منزل آن را تماشا خواهند کرد.
 
به نظر می رسد اپل در مراسم امسال iOS 14 و iPadOS 14 را همزمان در کنفرانس توسعه دهندگان رونمایی خواهد کرد. باتوجه به ویژگی های جدید که چند مورد آن شایعه شده بود، ظاهرا امکان ضبط داخلی تماس ها در iOS 14 امکان پذیر خواهد بود. 
 
از سوی دیگر سرویس ترجمه Safari در هر دو سیستم عامل iOS 14 و iPadOS 14 عرضه خواهد شد.
 
احتمالا iOS 14 صفحه جدیدی خواهد داشت که کاربر می تواند لیست کاملی از تمامی اپ هایی که نصب کرده است را مشاهده کرده و آنها را فیلتر و دسته بندی کند. در به روزرسانی های جدید، Apple Pencil هم سیستم عامل iPad اپل را پشتیبانی خواهد کرد.
 
در نهایت، شایعه هایی درخصوص سیستم ویجت مانند آیپد وجود دارد که احتمالا جزئی از iOS 14 خواهد بود و همان مکان نما و پد لمسی که در آخرین نسخه سیستم عامل آیپد در دسترس است و آن را پشتیبانی می کند، در iOS 14 نیز در دسترس خواهد بود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.