باندپهن

باندپهن ثابت

June 23, 2020
16:40 سه شنبه، 3ام تیرماه 1399
کد خبر: 113304

علاقه مشترکان به پهن باند افزایش می یابد اما مراقب رکود هم باشید

ICTna.ir- علاقه مشترکان به افزایش سرعت اینترنت و دریافت سرویس های باندپهن پرسرعت روز به روز درحال افزایش است اما این علاقه احتمالا به دلیل شرایط اقتصادی نامطلوب فعلی کاهش خواهد یافت.
 
Broadband-title-pic-resized-770x285.png
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، صنعت تلکام به دلیل اهمیت شبکه ارتباطی تا اندازه ای از تاثیرات منفی شیوع کووید 19 دور ماند اما در همین حال گزارش های دریافت شده از بازارهای مختلف نشان می دهد که درخواست ها برای قراردادهای ارتباطی پرسرعت افزایش یافته است.
 
اما اسپنسر، تحلیلگر MoneySuperMarket در این باره می گوید: قرنطینه روی وجوه مختلف زندگی ما تاثیر گذاشت و بسیاری از مردم با اتکای به برخورداری از یک شبکه اینترنت قوی و ثابت برای انجام دادن کارهای شان از منزل، سرگرم شدن یا در تماس بودن با خانواده و دوستانش به راحتی این روزها را پشت سر گذاشتند. نتیجه آن فروش باندپهن با سرعت بالا بود که منجر به اجرای 99 درصدی فاصله اجتماعی در دنیا شد.
 
مایکل فیلوپات، مدیر تحقیقاتی Omdia هم معتقد است که اکنون کاربران بیش از هر زمان دیگری ارزش برخورداری از سرویس سریع و قابل اتکا را می دانند چراکه این روند پایدار است و درخواست برای کار از منزل، سرگرمی دیجیتالی و سرویس های تماس ویدیویی همچنان ادامه خواهد داشت.
 
تحول دیجیتالی که روی مشترکان و کسب و کارها در طول دوران قرنطینه کووید 19 تحمیل شد، ارزش سرویس های باند پهن را افزایش داد. هرچند سرعت دانلود هنوز مهم است، اما تجربه وای فای و سرویس پشتیبانی از مشترکان از عواملی هستند که در میان بازار اپراتورهای تلکام به عنوان تجربه کیفیت در اولویت قرار گرفته است.
بطور کلی، فیلوپات بر این باور است که این روندها باوجود شرایط اخیر پایدار هستند و به نظر نمی رسد مشتریان بخواهند کیفیت سرویس هایی که اکنون دریافت می کنند، به دوران پیش از کرونا بازگردد اما این فرض با رویکرد فعلی اقتصادی دنیا بطور کلی تعدیل خواهد شد.
 
محصولات ارتباطی و سرویس ها یکی از آخرین هزینه هایی است که در دوران رکود اقتصادی خانواده ها به سراغ آنها خواهند رفت. برخی بازارهای با آمار بیکاری بالا بیش از سایرین این مساله را تجربه خواهند کرد و شاهد این روند خواهند بود بطوریکه سرویس های با سرعت دانلود پایین در ارجحیت قرار می گیرند.
 
این را هم نباید فراموش کرد که باندپهن جذاب ترین بخش صنعت تلکام نیست اما یکی از دستاوردهای سودمند این صنعت به شمار می رود.
 
هرچند بخش هایی هم وجود دارد که به نظر سودده می رسند مانند ویدیوهای OTT و خانه هوشمند اما بازار باندپهن ثابت مطمئنا موضوعی است که برای صنعت مخابرات بسیار محتمل تر به نظر می رسد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.