اپلیکیشن

تلفن همراه

June 26, 2020
12:31 جمعه، 6ام تیرماه 1399
کد خبر: 113394

تهدید جدی اپلیکیشن Reels برای تیک تاک با اضافه شدن کشورهای جدید

اینستاگرام اخیرا اعلام کرد که اپلیکیشن Reels خود را در اختیار کاربران بیشتری در سایر نقاط جهان قرار خواهد داد.
 
این اپلیکیشن که از آن به عنوان رقیب تیک تاک یاد می‌شود، در سال گذشته میلادی تنها برای کاربران کشور برزیل عرضه شد و اکنون قرار است به زودی برای فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها نیز قابل دانلود و استفاده باشد. با کمک اپلیکیشن Reels، کاربران می‌توانند ویدیوهای کوتاه 15 ثانیه‌ای را با موسیقی‌های دلخواه یا حتی صدای ضبط شده خود ترکیب کرده و سپس آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
 
همانند اپلیکیشن تیک تاک، Reels نیز به ابزارهای ویرایشی متعددی مجهز شده که امکان ساخت کلیپ‌های کوتاه جذابی را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین امکان تنظیم سرعت پخش و استفاده از دیگر افکت‌ها نیز در این اپلیکیشن تعبیه شده است.
 
اینستاگرام بعد از عرضه Reels در کشور برزیل، توانسته به تجارب ارزشمندی دست یابد و تغییرات زیادی را در این اپلیکیشن اعمال کند. پیشتر، تنها امکان اشتراک ویدیوهای Reels در استوری وجود داشت اما رفته رفته این قابلیت ارتقا یافت و کاربران می‌توانستند ویدیوهای 15 ثانیه‌ای خود را با دنبال کنندگان و دوستان خود نیز به اشتراک بگذارند.
 
علاوه بر این، اینستاگرام قصد دارد تا یک فضای اختصاصی را در اختیار کاربران قرار دهد تا بتوانند به راحتی ویدیوهای Reels را در آن ذخیره و یا ویدیوهای تهیه شده توسط سایر کاربران را مشاهده کنند. با اضافه شدن فرانسه و آلمان، اینستاگرام فضایی را در دو بخش پروفایل و اکسپلور اپلیکیشن خود نیز برای ویدیوهای Reels اختصاص داده است.
 
اپلیکیشن Reels اولین و تنها اقدام شرکت مادر اینستاگرام یعنی فیسبوک برای مقابله با سیطره تیک تاک بر تولید محتواهای ویدیویی کوتاه نیست و این شرکت پیشتر اپلیکیشن Lasso را نیز عرضه کرده بود که البته نتوانست با استقبال کاربران مواجه شود. اما اینستاگرام امیدوار است که با کمک Reels و قابلیت‌های متنوع این اپلیکیشن، کاربران بیشتری را جذب کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.